Drone batterij mod probleem (syma Z3)

Beste leden,

Dit is mijn eerste bericht. Mijn probleem is dat ik de batterij van mijn drone heb verwisselt met één die het zelfs voltage heeft maar meer mAh. Het gewicht van de drone is met 6gram gestegen, na de mod.

Het volgende dat zich voordoet is:
-Drone maakt connectie met de afstandsbediening.
-Drone draait stationaire.
-maar zodra ik wil opstijgen valt de drone uit.

Zelf dacht ik dat de nieuwe batterij dit niet getrokken krijgt, dus vervang ik hem met de oude. Maar dan doet hij hetzelfde als met de nieuwe.
Volgende stap ben ik naar de printplaat beginnen kijken maar zie hier zelf direct niks aan.
Dacht in eerst instantie dat ik een baantje op de printplaat had beschadigd, dit op ik heel licht opgeschuurd en met potlood overtrokken en doorgemeten.
Die verbinding werkt dus ook nog.

Heeft iemand nog ideeën die mij vooruit kunnen helpen om het probleem op te sporen?
Alvast bedankt.

Arco

Special Member

Dat er 6 gram verschil zit tussen 500mAh en 3200mAh kan denk ik niet kloppen. (de nieuwe zal wel een China-geval zijn?)
Die 18650 zou ongeveer 45 gram moeten wegen... (als 'ie minder weegt klopt de opdruk niet)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het eerste waar ik aan denk is een te hoge weerstand in een verbinding, dat is dan een slecht contact of een slechte soldering. Contacten even schoonmaken? Ik kan niet zien hoe de batterij aangesloten is, is dat met verende contacten?

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.

Op 14 juni 2019 12:15:21 schreef Arco:
Dat er 6 gram verschil zit tussen 500mAh en 3200mAh kan denk ik niet kloppen. (de nieuwe zal wel een China-geval zijn?)
Die 18650 zou ongeveer 45 gram moeten wegen... (als 'ie minder weegt klopt de opdruk niet)

Je hebt gelijk die nieuwe batterij weegt 48 gram! Op de site stond 26g. Dan met de houder van de batterij er bij gerekend is er in het totaal 26g bij gekomen. OK hier zie ik het probleem van. Te veel gewicht bij. Maar met de originele batterij, stijgt hij ook niet meer.

Op 14 juni 2019 12:15:55 schreef Gerard*:
Het eerste waar ik aan denk is een te hoge weerstand in een verbinding, dat is dan een slecht contact of een slechte soldering. Contacten even schoonmaken? Ik kan niet zien hoe de batterij aangesloten is, is dat met verende contacten?

Dit kan miss wel omdat de houder zelf ge 3d-print is en dus de contacten zelf gemaakt

Op 14 juni 2019 12:15:55 schreef Gerard*:
Het eerste waar ik aan denk is een te hoge weerstand in een verbinding, dat is dan een slecht contact of een slechte soldering. Contacten even schoonmaken? Ik kan niet zien hoe de batterij aangesloten is, is dat met verende contacten?

Je hebt gelijk! Mijn disign van mijn batterijhouder heeft te veel weerstand!
Heb de originele rechtstreeks Op de printplaat gesoldeerd en het werkt!

Op 14 juni 2019 12:33:05 schreef Psyrob:
[...]
Je hebt gelijk! Mijn disign van mijn batterijhouder heeft te veel weerstand!
Heb de originele rechtstreeks Op de printplaat gesoldeerd en het werkt!

Mooi zo, fijn begin van je ervaringen op circuitsonline!

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.