Schema A3,4K - 40R Hoogspanningsvoeding / componentvraag

Hallo,

ik heb hier een A3,4K-40R voeding van Oltronix staan. Dit is een hoogspanningsvoeding 0-3400 volt 0-40mA. Helaas is er een paar dagen geleden ergens iets in doorgeklapt tijdens het gebruik. Met wat zoeken kom ik sowiso uit bij een transistor die ik al vervangen heb maar er lijkt nog meer stuk.

Ik heb het hele internet al afgestruind naar een schema van de voeding en heb Oltronix ook al gemaild. Mocht iemand dit toevallig hebben liggen dan zou je mij hier een enorm groot plezier mee kunnen doen.

In princiepe is het een vrij makkelijke voeding, allemaal transistoren, weerstanden en diodes, transistoren vervangen is niet zo lastig maar de zener diodes en dergelijke weet ik de waardes niet van. Verder ben ik ook nog een component tegengekomen waar een kras in het typenummer staat en ik heb geen flauw idee wat het nou is. Heeft 6 pootjes, zie foto.

Ook nog wat verdere foto's van het geheel :)

Edit1:
Oltronix heb ik net gebeld die hebben geen gearchiveerde schema's :(

Zoals je nu fotos hebt genomen, kan je zowel de traces als de componenten aardig zien. Dan kan je een schema uittekenen. Eventueel twee fotos maken en over mekaar leggen. (Ik zou dat met "hugin" doen.)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 18 juni 2019 10:25:17 schreef rew:
Zoals je nu fotos hebt genomen, kan je zowel de traces als de componenten aardig zien. Dan kan je een schema uittekenen. Eventueel twee fotos maken en over mekaar leggen. (Ik zou dat met "hugin" doen.)

Klopt, dat is ook niet zozeer het punt, probleem is de diodes met onbekende waarden.

Sine

Moderator

Die 'kras transistor' is een BCY88, een dubbel torretje.

Op 18 juni 2019 10:45:41 schreef Sine:
Die 'kras transistor' is een BCY88, een dubbel torretje.

bedankt :) dan kan ik die ook alvast doormeten

maartenbakker

Golden Member

Geen enkele markering?

Nou kun je een onbekende zener opzich redelijk testen, maar als hij stuk is, wordt het inderdaad lastig.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Zeners als Z1 staat de waarde op. De rest van de diodes zijn de kleurenbanden slecht te zien.
(aangezien de eerste band wit is, kunnen het 1N914 zijn)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com