aeg 66840 programma start niet.

Goedemorgen allemaal.
Ik kreeg gister een aeg 66840 met de mededeling dat er een fout op de print zit.

Wat doet hij wel?:
Centrifugeren.
afpompen.
pompt water af als je de trommel vult.
wat doet hij niet?
beginnen met wassen in welke was stand dan ook.
Ik heb de print uit de machine gehaald en er is niks geks zichtbaar.

EDIT: net de pcb opnieuw gesoldeerd en de pressostaat door geblazen en nu doet hij t weer.
Nieuwe edit: nu begint hij wel maar blijft in het programma hangen en blijft stil staan maar de tijd loopt wel gewoon. iemand enig idee?
mvg robert

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op vrijdag 31 mei 2019 16:28:38 (13%)

foutje

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op vrijdag 31 mei 2019 09:01:51 (98%)

hij pakt wel water maar en wast tot 53 minuten en soms maar tot 210 min.
daarna blijft hij staan.soms werkt hij keurig de programma's af

controleer tacho eens, was een kwaal destijds van die machines

Hierbij de waarde.ik hoop dat het goed gemeten is

Dat is niet goed! Moet rond de 200 Ohm zijn en niet Kilo Ohms...

met de andere standen doet hij helemaal niks.Alleen hierop kreeg ik waardes te zien.

nieuwe tacho binnen gekregen. zowel met de oude als de nieuwe draait hij 1 heel programma af incl centrifugeren. Daarna met een 2e was stopt hij weer rond 53 minuten. Ook hoor je de print suizen en deze toon verandert als de trommel draait. het is wel hoe kouder de print hoe harder hij ruist. ook deze tacho geeft oneindig aan.Ik heb voor de zekerheid nog een nieuwe besteld. Zou het dan toch aan de print liggen? Centrifugeren doet hij op alle snelheden goed. Op het programma extra kort doet hij het tot nu
toe (110 min) nog steeds goed.mvg robert

heb je al eens de voedingspanning van de hulpvoeding gemeten? die wil ook weleens stuk gaan, anders dan de ineens dood optie..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

t gekke is dat hij t op de korte stand goed doet. centrifugeren gaat ook goed.Alleen met lange programma's doet hij niet goed.(iig 1 keer wel goed en daarna niet meer)

vergeten

Golden Member

Zal niet de oorzaak zijn maar dit ziet er wel vreemd uit!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

@ Vergeten: ik zal eens kijken waarom dit zo zit. Als ie onderbroken is werkt hij geheel niet natuurlijk.Ik zal er een foto van maken.bleek door men vriendin op pauze te zijn gezet en ging daarna keurig door.Dit was met de korte was 60 graden en nu ga ik 30 graden lang doen en als dit weer goed werkt moet het haast wel een software fout zijn oid. Hij draait keurig op 1600 toeren en lager.

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op woensdag 19 juni 2019 22:05:27 (18%)

het water spuit vrij hard en de pomp is geheel schoon.Komen ook geen rare geluiden uit. draait nu een 30 graden was op lang programma en moet nog 40 minuten.nu nog geen enkel probleem. T is trouwens een silent system, Lagers en motor zijn goed en klinken ook goed maar het klinkt exact als een oude AEG die ik voor heen had. en dat was geen silent system haha

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op woensdag 19 juni 2019 23:10:33 (32%)

mel

Golden Member

Misschien staat hij dan te wachten tot het water opgewarmd is? Ik kan me voorstellen dat er ergens een sensor zit die de temperatuur meet.Als de temperatuur niet bereikt word, wacht het programma gewoon.

[Bericht gewijzigd door mel op donderdag 20 juni 2019 03:29:37 (54%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

geeft nu fout code 52 dus nieuwe spoel blijkt ook kapot. als het goed is komt vandaag of morgen een nieuwe binnen.ik Laat het weten.

Het is niet onze eigen machine. Pas geleden heb ik een Bauknecht WAD 6560 2e hands gekocht.
Die doet t perfect en is zo goed als nieuw.
Is zelden gebruikt hoogstens 4 x na wat ik begreep omdat de zoon voor de ouders wasten waar de machine van was. Er is zelfs geen koolborstel stof in de motor te vinden alsook de kuip.

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op donderdag 20 juni 2019 14:27:49 (56%)

Is het werkelijk een nieuwe spoel of een tweedehandsie??

was echt een nieuwe. De andere is binnen en met deze werkt de wasmachine weer perfect.. Die andere kon retour vanwege het defect.
de machine staat nu sinds vanochtend te draaien. dit is was nummer 2 dus missie geslaagd! Bedankt allen voor t mee denken en de tips!

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op zaterdag 29 juni 2019 13:12:04 (34%)