Wat heb jij vandaag gesloopt?

Tijdens het opruimen laat ik mijn regelmatig gebruikte gestabiliseerde netvoeding uit mijn kletsen vallen op een betonvloer :( :( |:( |:( 8)7

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

En, is nu de vloer kapot?

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Op 22 juni 2019 17:36:39 schreef Radio60:
Wat heb jij vandaag gesloopt?

Een paar bladluizen op m'n oleanders. :)

Vervangen DOOR.
LetterHenk

Golden Member

Jammer natuurlijk, maar de elektronica ziet er redelijk ongehavend uit. Kan mooi in een ander kastje geklust worden toch?

Action expresses priorities LH
maartenbakker

Golden Member

Niet vandaag en ook gen foto, maar een tijdje terug is er bij mij nog een versterker door een televisie heengezeild. Nouja, hij stuiterde halverwege terug maar dat was al iets teveel voor de TV.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
vergeten

Golden Member

Ik dacht aanvankelijk dat het een serieus topic zou worden.
Want er wordt veel geleerd van het demonteren van oudere kapotte apparaten, misschien zijn velen hier op CO ermee begonnen als kind.

Maar na het zien van de foto ben ik van gedachte veranderd dit heeft bar weinig met slopen te maken dit is gewoon destructief!

Maar waarom doe je dat regelmatig?
Hoeveel voedingen heb je zo al "behandeld"?
Ben je al met je afwijking bij je huisarts geweest? :)

PS. Als dat een betonvloer is inclusief schroeven ben ik de kerstman. :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Nu weet je ook hoe de binnenkant van je voeding eruit ziet. Dat is wel het meest interessante deel. Met duct tape plak je de vele onderdeeltjes weer aan elkaar vast en je kunt hem gewoon weer gebruiken. Of je gebruikt bisonkit.

Maar waarom doe je dat regelmatig?
Hoeveel voedingen heb je zo al "behandeld"?
Ben je al met je afwijking bij je huisarts geweest? :)
PS. Als dat een betonvloer is inclusief schroeven ben ik de kerstman. :)

Dit is de eerste voeding die deze (onbedoelde O-) ) behandeling krijgt!
Ik zal maandag een afspraak bij de dokter maken ivm ongecontroleerde woede aanvallen :( (valt wel mee hoor)
De brokstukken lagen tot onder mijn auto dus ik heb eerst alle stukken verzameld voordat ik er in ga staan. (zal je altijd zien)
Heeft de kerstman niet zoiets voor mij?

Lijkt overal uitverkocht?

McAwesome

Golden Member

Lijkt overal uitverkocht?

Ik heb jaren geleden identiek dezelfde voeding gehad. Dat ding was een echte EMP-generator. De voeding uitschakelen op een halve meter van een USB apparaat was genoeg om de USB communicatie zodanig te verstoren dat de computer het apparaat niet meer herkende. Ook een USB hubje was elke keer compleet dood als ik de voeding uitschakelde. Dan moest je echt de USB kabel losmaken en opnieuw aansluiten om het weer te laten werken. Het heeft me de nodige frustraties opgeleverd om dat het even duurde eer ik door had wat er gebeurde.

De voeding is een keer kapot gegaan en gezien het voorgaande heb ik toen besloten om ze maar naar het containerpark af te voeren. Misschien maar goed dat het ding niet meer te koop is O-)

Bouw de CO labvoeding. Er zijn nog kitjes te koop :-) Lijkt me beter geschikt dan zo'n ding.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
vergeten

Golden Member

Op 22 juni 2019 19:18:48 schreef McAwesome:
[...]

Ik heb jaren geleden identiek dezelfde voeding gehad. Dat ding was een echte EMP-generator. De voeding uitschakelen op een halve meter van een USB apparaat was genoeg om de USB communicatie zodanig te verstoren dat de computer het apparaat niet meer herkende. Ook een USB hubje was elke keer compleet dood als ik de voeding uitschakelde. Dan moest je echt de USB kabel losmaken en opnieuw aansluiten om het weer te laten werken. Het heeft me de nodige frustraties opgeleverd om dat het even duurde eer ik door had wat er gebeurde.

De voeding is een keer kapot gegaan en gezien het voorgaande heb ik toen besloten om ze maar naar het containerpark af te voeren. Misschien maar goed dat het ding niet meer te koop is O-)

Je had natuurlijk gewoon enkele ontstoor componenten kunnen toevoegen!
Daar wordt meestal het eerst op bezuinigd door de fabrikant.
Weer een hogere afvalberg. :(

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 22 juni 2019 20:13:02 schreef vergeten:
Je had natuurlijk gewoon enkele ontstoor componenten kunnen toevoegen!

Zit in een plastic huissie. Dat wordt niks.

vergeten

Golden Member

Een metalen huissie is ook een ontstoor component :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik dacht bij de titel dat het een oproep was voor iedereen die bewust dingen sloopt (hum, demonteert) om te kijken hoe apparaten er van binnen uitzien en er wat van te leren.

Maar ja dan had het topic getiteld "Wat heb jij vandaag gedemonteerd?"

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
vergeten

Golden Member

Op 22 juni 2019 18:58:20 schreef Radio60:
[...]
De brokstukken lagen tot onder mijn auto dus ik heb eerst alle stukken verzameld voordat ik er in ga staan. (zal je altijd zien)
Heeft de kerstman niet zoiets voor mij?
[bijlage]
Lijkt overal uitverkocht?

Los je beroepsmatig (zeevaart) ook zo je technische problemen op?
Of gooi je alles overboord?

Meestal proberen we hier op CO wat van elkaar te leren.
Ik zie niet goed hoe jouw topic daaraan bijdraagt :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
McAwesome

Golden Member

Je had natuurlijk gewoon enkele ontstoor componenten kunnen toevoegen!
Daar wordt meestal het eerst op bezuinigd door de fabrikant.
Weer een hogere afvalberg. :(

Om te beginnen was de voeding defect, dus naast het toevoegen van extra componenten zou ook een reparatie noodzakelijk geweest zijn.
Daarbij komt nog dat de behuizing ultrasoon dichtgelast is en ik deze had moeten open zagen om bij de inhoud te kunnen.

Zoveel moeite wilde ik er nu ook niet in steken... Daarbij was succes niet gegarandeerd en het geheel had misschien nog in een andere behuizing gemoeten.

@vergeten

Ach er mag toch ook wel eens gelachen worden?
Of is dat niet toegestaan...
Aan boord blijft alles netjes draaien maar er gaat ook vaak wat stuk.
Het word dan ook 24/7 gebruikt. Hoewel wij serieus in ons werk staan word er ook heel veel gelachen, vaak om niks.
Ik weet niet of het aan de wal ook zo gaat :?

Thuis ben ik veel in/om het huis en in de schuur bezig en dan gaat er helaas wel eens wat stuk net zoals je wel eens een bord of glas laat vallen.
Of ben ik de enigste?

Of ben ik de enigste?

Ik heb regelmatig leuke ideeën om een apparaat te herstellen en/of verbeteren , dat eindigd af en toe in meerdere half gesloopte apparaten die er na maanden nog liggen omdat ea toch niet haalbaar bleek.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 22 juni 2019 19:18:48 schreef McAwesome:
[...]

Ik heb jaren geleden identiek dezelfde voeding gehad. Dat ding was een echte EMP-generator. De voeding uitschakelen op een halve meter van een USB apparaat was genoeg om de USB communicatie zodanig te verstoren dat de computer het apparaat niet meer herkende.

Die voeding stoorde tenminste NIET als ze in bedrijf was. (klassieke trafo). Een RC snubber was voldoende geweest om de storing bij uitschakelen te onderdrukken. Een metalen kast lijkt me niet nodig.

vergeten

Golden Member

Op 22 juni 2019 23:30:29 schreef Roland van Leusden:
[...]

Ik heb regelmatig leuke ideeën om een apparaat te herstellen en/of verbeteren , dat eindigd af en toe in meerdere half gesloopte apparaten die er na maanden nog liggen omdat ea toch niet haalbaar bleek.

Zo herkenbaar!
Maar je hebt ze gedemonteerd, niet gesloopt op de wijze van de TS. :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
mel

Golden Member

Ik sloop tegenwoordig vrij weinig..
Meestal gooi ik het meteen weg, bij "elektronische apparaten" in de container bij de supermarkt.. Mn zolder ziet er tegenwoordig een stuk opgeruimder uit :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Vandaag niets gesloopt,wel een paar jaar geleden.
Kocht een Microcube gitaarversterkertje,prima ding,daar niet van.
Alleen de meegeleverde okkiewokkie netadapter is brandhout.
De 230 V pootjes zijn plastic met aan het uiteinde een paar busjes van metaal.
Ingeprikt in een drieweg slof met kinderbeveiliging en er brak direct een pootje af van de adapter door het wrikken.
2 x negatief is positief(okkiewokkie adaptor + okkiewokkie 230 V slof) gaat in dit geval niet op) ;-)

mel

Golden Member

Een kinderbeveiliging moet je juist NIET wrikken.Het hoort zo te zijn dat je beide pennen tegelijk in het wcd steekt..Niet dat het dan werkt... Ik sloop die dingen er altijd gelijk uit ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Ik ook maar die gammel,Karwei,hornbach etc.zijn bijna niet meer open te krijgen.rare popnagels en zo.