Pioneer receiver

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een pioneer vsx808rds waarvan de surround niet meer werkt.
Ook de subwoofer blijft soms continu aan staan.
Het gaat met name om het 5.1 surround geluid.
De dvd is aangesloten met een optisch kabel.

B.v.d. jan

Is er helemaal niemand die hier ervaring mee heeft.
Hij werkt verder perfect alleen geen surround 5.1 meer

je hebt niet constant 5.1 surround, met een Cd afsepelen is het vaak alleen stereo. met een dvd of bluray heb je in films wel surround, maar het wordt met tijden opvallend meer aanwezig. ik neem aan dat je dat weet.

verder zou ik denken aan rotte solderingen gezien deze versterker nog pre hdmi is. als de sub woofer uitgang blijft brommen zeg maar, dan zou je denken dat de uitgang of surround blijft hangen. front speakers achterop versterker ruilen met de surround speakers levert wel geluid uit de speakers op ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo testman.

Ik weet dat je niet altijd surround hebt.
Maar als ik nu een DVD laat afspelen met 5.1 geluid dan doet hij dat niet.
Ook het lampje aan de voorzijde licht niet op.
De speakers werken wel.

heb je al eens met de juiste surround modi op de juiste ingang gespeeld? in de surround processor kun je de geluidsmodus kiezen, als die is veranderd heb je geen surround meer. dat zou dat niet werkende lampje ook verklaren.

ook al staat de surround modus wel goed, kan soms de optische ingang niet zijn gekozen of aan een andere bron zijn toegekend. als je vanuit 2x tulp ook nog een input vanuit de dvd hebt, of via scart en de tv uitgang bijv. dan neemt de versterker die ingang en zal er dus gewoon stereo uitkomen.

de simpele test is dvd opzetten, en checken of het geluid wegvalt als je de optische kabel eruit haalt. zo ja is die goed, soms ishet ook nog een instelling in de dvd speler zelf, signaal uitvoer in stereo ingesteld bijv.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 23 juni 2019 16:27:03 (18%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bjokal

Golden Member

Al een reset geprobeerd :

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Ik heb zelf een VSX 322 staan maar wat een klungel ding. Een verkeerde knop op de afstandsbediening indrukken en weg instellingen. Met deze zou dat ook het geval kunnen zijn en ik hoop dat u de handleiding nog heeft en aan de hand van dat dikke boekwerk de juiste instellingen kan terugvinden. Mij is het niet gelukt en heb uit ergernis een 5.1 versterker van een ander gerenommeerd merk gekocht omdat ik het helemaal zat was.

Even voor de duidelijkheid.
Ik heb deze versterker al heel lang.
Op een gegeven moment zijn we overgegaan op bose.
Nu naar de scheiding heb ik deze mee genomen en weer aangesloten.
Dus ik weet hoe hij werkt en hoe ik hem moet instellen.
Ik moet alleen nog even kijken wat hij na een reset
Doet.
Wat ik ook over het hoofd heb gezien is de instelling van de DVD speler zelf ook deze moet ik nog controleren.
Maar ik denk dat het dat niet zal zijn. Vroeger als je naar de TV keek dan hoorde je de achter speakers ook en nu niet.

Ik hoop dat ik zo wat meer duidelijkheid heb verschaft.

Gr. Jan

joopv

Golden Member

Op 19 mei 2019 23:03:27 schreef jama:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een pioneer vsx808rds waarvan de surround niet meer werkt.

Ik heb een Pioneer VSX908RDS werkeloos in een doos staan. Interesse?

Hallo Joop.

Altijd interesse wat vraag je ervoor.

Gr jan