één voeding op 2 class D versterker modules

Dag heren,

ik zoek mij via Hypex 2 class D versterkermodules aan te schaffen.
De sales van Hypex verzekerd me dat ik de twee modules, parallel kan aansluiten op bijhorende Hypex smps.

Maar is dat niet een beetje gevaarlijk? Als er een module in kortsluiting gaat, is er dan niet de kans dat ze de andere module mee neemt in haar "val"?

En zo ja, wat kan ik doen om het boeltje eventueel gescheiden te houden? Zekeringen? elcootje, weerstanden?

Dit is het type waar ik naar uit kijk.

amp > https://www.diyclassd.com/product/ucd180hg-with-hxr/5
smps > https://www.diyclassd.com/product/smps400a180/138

Alvast bedankt
Gunther

Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen. Versterkers goed ontkoppelen en de voeding zou minimaal zo'n 400 watt moeten kunnen leveren. 2 x 180W plus een beetje speelruimte.

Ze zijn beveiligd.
Hoewel een beetje voorzichtigheid geen kwaad kan, luidsprekers zijn een vierkwadrantenbelasting en klasse-D eindversterkers feitelijk converters, zie ik geen specifieke reden voor de genoemde bezorgdheid.

Verwacht u mogelijk erg veel korte kortsluitingen, bijvoorbeeld door de wens jacks te gebruiken voor de luidsprekers (in gitaar-omgeving) ? Dat lijkt sterk af te raden.

Neen, eigenlijk niet, maar ik voorkom liever dan ik aan de slag moet om te herstellen, dus komt perfect in orde, ben benieuwd wat dit gaat geven als alles ingebouwd is en op mijn pro geluidskaarten aangesloten worden. Ik gok dt de buren niet altijd tevreden zullen zijn.

Alvast bedankt, jullie hebben mij al enkele keren serieus geholpen, daarom ook mijn sponsoring verlengd.

Nog een zomerse dag :)

Groetjes

Hier mag dus een slotje op mods, bedankt

Hypex is behoorlijk van de regels en kwaliteit dus als men daar roept dat je 2 Hypex klasse-D amps op 1 daarvoor geschikte Hypex voeding kan zetten dan kun je dit 100% aannemen.
De Hypex voedingen hebben ook redelijk wat beveiligingen aan boord als backup.

Op 24 juni 2019 11:07:33 schreef T-sec:
Hypex is behoorlijk van de regels en kwaliteit dus als men daar roept dat je 2 Hypex klasse-D amps op 1 daarvoor geschikte Hypex voeding kan zetten dan kun je dit 100% aannemen.
De Hypex voedingen hebben ook redelijk wat beveiligingen aan boord als backup.

Top, ik weet iemand die er besteld heeft bij ali, kosten veel minder, maar ik ga voor degelijkheid.
Met die output wattages wordt in China wel serieus geschoven.