lasautomaat Lincoln electric invertec

beste mensen,
heeft er iemand ervaring met het repareren van een lasautomaat
lincoln electric invertec V205-T AC/DC
toestel doet niets meer!
on/off schakelaar is ok, 3 zekeringen op de print waar 220 v
toekomt zijn nog ok
zou er ergens aan een schema te komen zijn?

Knipperen de led_tjes in buurt van de grote IGBT's

Neen,zie geen leds branden of knipperen

Dan is mogelijk de hulpvoeding buiten werking. Heb je ook de zekering van 1 Amp op het powerboard gecontroleerd.

Meet je de 560V Dc op de elco's ?

Moest je er niet uitraken, wil ik er wel eens naar kijken.

Woon regio Heist op den Berg

hallo,heb net het toestel nog eens open gedaan en inderdaad deze zekering van 1 A is stuk!
de zekering vervangen en nu branden en flikkeren er enkele groene led s op dezelfde print !ook op het frontpaneel brand er links onder 1 groene led!
ze hebben dit toestel zonder toebehoren binnen gebracht om na te kijken,
ik moet eerlijk zijn, ik herstel tv s en ken iets van electronica maar aan lasposten heb ik nooit gewerkt!
kan ik het toestel ,zo laten werken en testen,zonder toebehoren(remote.....)? moet er iets op de display verschijnen?

Zet het toestel op electrode lassen dan moet je op de lasaansluitingen zo'n 52 volt meten.

Ja, idd, op stand electrode moet je de nullast spanning van 50 tot 70 volt meten.

Meestal noemt men electrode of baget lassen MMA.

Heeft enkele minuten opgestaan met brandende leds ,nu helaas weer niks meer,
Zekering weer erdoor?

Waarschijnlijk wel. Is er dus kennelijk ergens, mogelijk dus in de hulpvoeding, iets wat teveel stroom trekt. Moet je het dus daar zoeken.

Als je er weer een nieuwe zekering in zet kijk dan a.d.v. bijgaande tekening of alle voedingsspanningen wel aanwezig zijn. Ontbreekt er eentje dan zit mogelijk daar iets fout waardoor je zekering eruit gaat.

page 1.pdf

page 2.pdf

waar zou ik zo n nieuwe print kunnen krijgen?
enig idee van wat die zou kosten?

Een nieuwe print kost € 1832,= (excl BTW) Ik weet niet of je dat wel wil.

oeps!neen,dan houd het op!
bedankt voor de moeite!