EDY 5210 inox

Beste allemaal. Ik kreeg 3 weken terug deze droger. Hij werkt erg goed alleen vroeg me af door welke fabrikant hij zou zijn gebouwd? het nummer doet wat whirlpool achtig aan. Ik kan er alleen verder niks over vinden?

Edy/Nordland waren eigen producties, de afgebeelde droger is echt een oldie, vermoed een jaar of 20. De Bauknecht wasmachine ook, gauw van 2004-2006 Is te zien aan productie/ serie nummer.

klopt idd. De wasmachine is uit 2004 en zo goed als nieuw.Nog geen laagje koolstof in de motor te vinden en de gehele kuip is ook gehee vrij van enig koolstof. als je de achterplaat los haalt zie je de ophang veren nog glimmen alsook de rest van de machine aan de binnenkant.Ziet er echt uit als nieuw.

moet zeggen dat de droger het echt perfect doet.was komt er ook echt droog uit.

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op vrijdag 21 juni 2019 21:31:27 (12%)

High met Henk

Special Member

Ik denk dat ik deze op kan zoeken voor je: mijn ouders hebben dezelfde al jaren volgens mij.

En nieuw gekocht!
Lullige was dat bij de eerste de trommel scheurde (waarsch chronische overbelading) net buiten garantie. Voor minder dan de helft kreeg hij van winkel (expert in roosendaal) een nieuwe mee. (Meen rond 100 €)
En die doet het nog altijd. Das een service die je nu niet meer ziet.

Ik zat nog op middelbare school dus dat zal ergens tussen 20 en 22 jaar liggen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

zou mooi zijn! hier in Zwolle staat er bij de kringloop eenzelfde droger.alleen meer roest als deze(geen roest). Wel goed werken iig.

Maarja, wat kan er aan een slang afvoer droger stuk?? Bij deze alleen de glijblokjes aan voorzijde is een klein manco...

aandrijfsnaar is een bekende, fanschoep, en rotte verbindingen door de hoge stromen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
High met Henk

Special Member

en ze hadden ze nooit complexer hoeven maken als het aan mij ligt...

heb zelf een dure siemens condensdroger :(

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

heb zelf een dure bosch condens droger, maar in 15 jaar nog niks aan gehad. een warmtepomp vervanger zal het echter niet gaan worden als ik hier wel lees wat een ellende dingen dat zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

En als je het energie verbruik en aanschafkosten meerekent is een condensdroger een stuk beter! En een slangafvoer droger nog beter!.. Al vele warmtepompdrogers voorbij zien gaan en even een snel rekensommetje: Een goede condensdroger doet de truuk met een volle was rond 1 a 1,5 uur a 2500W is dus een kleine 2,5 a 3,7 KWh. En een warmte pomp droger doet ook de truuk maar wel 2,5 a 3 uur met 1000W.wat is het verschil?? Minimaal dus!

Op 21 juni 2019 18:52:47 schreef smd:
Edy/Nordland waren eigen producties, de afgebeelde droger is echt een oldie, vermoed een jaar of 20. De Bauknecht wasmachine ook, gauw van 2004-2006 Is te zien aan productie/ serie nummer.

Dit is een Merlo(l)ni droger, smd.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Op 23 juni 2019 18:53:39 schreef smd:
En als je het energie verbruik en aanschafkosten meerekent is een condensdroger een stuk beter! En een slangafvoer droger nog beter!.. Al vele warmtepompdrogers voorbij zien gaan en even een snel rekensommetje: Een goede condensdroger doet de truuk met een volle was rond 1 a 1,5 uur a 2500W is dus een kleine 2,5 a 3,7 KWh. En een warmte pomp droger doet ook de truuk maar wel 2,5 a 3 uur met 1000W.wat is het verschil?? Minimaal dus!

Onze miele duwt het binnen het uur erdoorheen. Volle trommel handdoeken of mijn werkkleding, 1600rpm gecentrifugeerd. Dus wel degelijk met 1kwh.

maus0611, een warmtepomp, condens of slang ?? Warmtepomp is wel erg snel met 1 uur. Maarja, een 1600 RPM centrifuge maakt ook wel uit uiteraard! Wat is het type van de droger??

je moet uitgaan dat de meeste wasmachines rond de 1200 en 1400 rpm hebben en dus langer duurt in de droger. PS: Met 1600 RPM met onze droger ( Condens, T473C) doet er dan 35 min over, dus ook 1 KW ongeveer...Net getest, daar ik een 1600 toeren machine in de reparatie heb.

hier draait de wasmachine ook 1600rpm, droger doet ~half uur over de witte was..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wij hebben dan deze droger in combinatie met de AEG uit een ander topic van mij. Heb er nog niet mee getest of hij op een half uur of 3 kwartier kan drogen zoals hij doet met 135 minuten.

Op 2 juli 2019 19:12:45 schreef smd:
maus0611, een warmtepomp, condens of slang ?? Warmtepomp is wel erg snel met 1 uur. Maarja, een 1600 RPM centrifuge maakt ook wel uit uiteraard! Wat is het type van de droger??

je moet uitgaan dat de meeste wasmachines rond de 1200 en 1400 rpm hebben en dus langer duurt in de droger. PS: Met 1600 RPM met onze droger ( Condens, T473C) doet er dan 35 min over, dus ook 1 KW ongeveer...Net getest, daar ik een 1600 toeren machine in de reparatie heb.

T 8861 WP.

Ik heb hem genomen om geen extra groep bij te hoeven trekken, want nu kunnen ze beide tegelijk aan.

de 111 edition, die heb ik ook hier staan, te wachten dat ik de droger heb omgeruild ( Gaat niet makkelijk,moet de deur er uit), is wel een super ding IDD

MEt de W5877 ed.111, leuk setje bij elkaar en over 25 jaar een verzamelitem ;)