BMW navigation CCC defect blijft hangen op bmw logo

Beste,

Iemand ervaring met een navigatie systeem die blijft hangen op de bmw-logo en dus helemaal niet doorstart? Ik hoor verschillende verhalen wat de oorzaak kan zijn (hitteprobleem, transistors) Er wordt nog grof geld gevraagd voor een vervangend systeem terwijl het misschien een reparatie is die met beperkte technische kennis misschien zelf goed uit te voeren is. Hopelijk is er een stappenplan. Alvast mijn dank.

Anoniem

Zit er toevallig een cd en of dvd in.
Kan door een slechte copy cd/dvd mogelijk niet doorstarten.
Heeft mijn werkbus soms ook last van.

Henk H.

Golden Member

In welke auto/welk bouwjaar zit dit systeem? Is het wel CCC of misschien CIC?

Ik heb een 3 serie met CCC, maar in 2009 is bijvoorbeeld CIC in de 3 serie gekomen. Hoe dit zit in de 1, 2 en 5 serie zit weet ik niet precies. Gezien het deels vrijstaande scherm is het misschien nieuwer dan CCC. In de 3 serie zit het in ieder geval altijd onder een "bult" in het dashboard (CCC en CIC).

De onderste drive is voor de DVD met kaartinformatie, de bovenste voor audio/MP3 CD's. Eens proberen zonder DVD/CD is denk ik een goede tip, als dat verschil maakt kun je verder zoeken.

Ik betwijfel of er een (simpel) stappenplan is om dit te verhelpen door onderdeel X of Y te vervangen. Er zijn wel reparatiebedrijven, maar die houden het trucje voor henzelf en ik vermoed dat het ook niet zo simpel is. Misschien is het ook nodig om foutcodes te wissen.

Een reset of de radio spanningloos maken voor een minuut ofzo. Das ook een soort van reset. Kun je ook doen door de sleutels uit het contact te halen en de zekering van de radio er even uit te laten.

[Bericht gewijzigd door Mark1978 op donderdag 27 juni 2019 20:24:31 (37%)

Het is een CCC, in een X3 ofzo?

Even de reset met knopjes indrukken proberen.

Anders moet een sloopexemplaar toch voldoen?