Philips 48pfs8109 blijft hangen op Philips logo

Hallo mede forum bewoners,

Voor een kennis repareer ik momenteel een 48pfs8109 van Philips. Bij het aanzetten komt het Philips logo in beeld.
Vervolgens gaat het logo weg en blijft het scherm enkele seconden zwart. Daarna komt het Philips logo weer terug in beeld en blijft het in beeld. De TV reageert niet op de afstandsbediening of wat dan ook.

Software upgraden via de USB stick heb ik al geprobeert, maar hier reageert de TV ook niet op, ongeacht welke USB poort ik neem.

Heb de spanningen van de voedings PCB allemaal nagemeten en die komen allen overeen met wat op de silkscreen staat. Bij een visuele inspectie van de voedings PCB en de processor PCB is niks vreemds te constateren.

Weet iemand hier misschien raad? Mijn google-fu laat me vanavond in de steek helaas.

Checken of je in het UI menu kunt komen en dan de wipedatatool zijn werk laten doen, als dat niet helpt dan mainboard vervangen of een upgrade kit plaatsen. Ben je in het bezit van de aankoopbon dan coulance aanvragen bij Philips. Een gebruikt mainboard vinden zal overigens niet meevallen.

Om in het menu dat William1967 bedoelt te komen moet je de netstekker uit het stopcontact halen, de joystick achterop het toestel omlaag drukken en dan de stekker er weer instoppen. Als het goed is kom je dan in de Android recovery mode.
Werkt dat?

Groeten, Ron.

Bedankt voor de reactie william1967 en Rontronix.

Dit lijkt echter niet te werken. Bij joystick omlaag en netstekker erin komt het Philips logo kortstondig 1x in beeld en vervolgens wordt het weer zwart. Ik zie nu zelfs de backlight niet branden. Ik heb minstens 5 minuten gewacht, maar er lijkt niks te gebeuren

Tevens valt me op dat het rode lampje van de TOSLINK ~1x per seconde aan en uit gaat. Is dit normaal? Dit gebeurt overigens ook als ik de TV aanzet zonder de joystick te bedienen.

Zeer moeilijk herstelbare mainboarden, het beste kun je gaan voor de eerder genoemde mogelijkheden als je niet in het recovery menu kunt komen. Het ledje van de toslink moet continu branden, op een of andere manier lijkt het mainboard snel te rebooten wat vermoedelijk duid op een bootloader probleem. Je kunt nog proberen via hyperterminal het toestel aan te sluiten om te zien of er een melding tussen staat die duid op een fout in de loader.

maartenbakker

Golden Member

Het gaat om een TPV 2K14 mainboard, en Philips zelf raadt aan om er een TPV 2K16 mainboard voor in de plaats te monteren, dus eentje van de volgende generatie. Dat zal natuurlijk wel wat kosten...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Welke TV van Ome Philips doet het van de laatste 4 jaren wel vlekkeloos??