SDR stick plugin software

Nu heb ik de SDR Scharp software deze werkt goed.
Maar nu wil ik een nieuw plugin toe voegen maar het lukt mij niet.
Kan niet echt een goed voorbeeld vinden waar ik de txt file moet plaatsen zie wel via kladblok de gegevens van Scharp exe en voeg deze toe dan werkt deze Scharp software niet meer goed
en wat bij voeg werkt niet
Misschien iemand die dit wel weet hoe precies werkt ?

Ha vraag1,

Enjoy the club :)
Welke plugin wil je toevoegen wat dat kan nogal lastig zijn.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

SDR Scharp.DAP.dll

Ik wilde deze bestand naar de SDR file verplaatsen dat lukt wel
daarna <add key="DAP" value="SDRSharp.DAP.DAPPlugin,SDRSharp.DAP" />
Scharp config map die open met kladblok
dan zie de tekst <sharpPlugins> daar tussen zet ik de DAB file op slaan en dan krijg ik een fout melding als de sdr scharp wil opstarten , wat doe ik dan fout ?

Ik heb de SDR Scharp zip bestand van de website vandijken elektronica

Shiptronic

Overleden

Heb je de Zip wel eerst uitgepakt?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ha vraag1,

Zo nauw vraag je wat :? ik heb zelf toch maar die convertor net als rob007 in elkaar gezet.
Maar goed jou syntax :<add key="DAP" value="SDRSharp.DAP.DAPPlugin,SDRSharp.DAP" />
Maar dan heb je het over een DAB file (plugin) er tussen zetten klopt dat wel :? ik bedoel hoe heet het file nu DAP of DAB.
Waar heb je dat file vandaan ik heb ook DAB draaien maar van Andreas Gsinn nu weet ik niet meer of die apart draaide.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ja alle zip uitgepakt en map config openen van de sdr scharp en met kladblok open sdr Scharp .exe de file geplaatst <add key="DAP" value="SDRSharp.DAP.DAPPlugin,SDRSharp.DAP" /> ,

sdr scharp opstarten krijg geen plug in er bij te zien

Heb het voorbeeld van youtube en toch werkt het niet ook niet als een ander plugin gebruik

https://www.youtube.com/watch?v=5mVkH4J-Jag

dap is van https://www.rtl-sdr.com/sdrsharp-plugins/dap/

Kan op deze manier wel een plugin weg halen zonder fouten maar plaatsen niet

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ha vraag1,

Ik heb sharp geïnstalleerd en een van mijn RTL SDR stik gevonden ok dat werkt.
Nu heb ik dat programma er in gezet maar dan werkt sharp niet meer trouwens als je die regel in het tekst bestand voegt sla je dan wel opnieuw op ?
Ik kijk morgen verder :Z

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Heb de stick ook moeten afschermen met koper folie
Hier erg veel last van commerciële zenders die veel te hard zijn
rond de 116 mhz hoor je zelfs de zenders door elkaar heen
2e harmonische erg hard vraag me af of dat wel binnen de regels valt
Of de stick is erg gevoelig ?

Ha vraag1,

Ik heb er verschillende digitaal en analoog die ik nu gebruik is een DVB-T + DAB + FM die is wel goed.
De analoge daar zit ook een PAL decoder in R,G,B uit.
Ik heb er de afgelopen drie jaar niets meer mee gedaan tot gisteren avond :D
Even geluisterd op 2 meter PI4RTD en op 70 cm ik had een hard signaal op 124 MHz ?
Maar goed als ik het programma wil downloaden dan kom ik eerst op een .RU daar kan ik hem laden klopt dat ?
Als ik de driver er in zet en het script in de SDRSharp.exe.Config dan start het programma niet meer.
Maar ik probeer straks een ander plugin.
Waarom heb je die audio processor nodig ?

PS: Als je de driver er in zet moet je Sharp even opnieuw configureren anders wordt die driver niet mee genomen :o

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

De Dap file is de eerst die tegen kwam om te proberen hoe ik de plugin er in moet krijgen , want er zijn zo veel plugins als de 1 werkt moet de andere pulgins ook werken.

Want ondertussen wat ander plugin files geprobeerd maar het zelfde probleem .

Zal nog proberen electron920 zoals jij het omschrijft

Er is ook een plugin manager maar die krijg ook niet werkt

Had ook een andere software gevonden als scanner maar dan heb probleem dat de soundcard niet herkend worden pff

Ha vraag1,

Ik ben nog even verder gegaan en heb twee plug-ins geladen die DAP en een Shuttle Plugin :D
Maar van beide weet ik het nut niet te plaatsen.
Dus ik zoek er een die ik kan bedienen wordt vervolgt.

De DAP daar kan ik niets van instellen hij is er wel maar ik denk dat die met een andere SDR werkt en die shuttle plugin doet het ook maar daar is volgens mij een soort muis voor nodig ik kan wel instellingen doen maar ik heb niets om te bedienen.
Het is typisch zo'n grijs gebied waarbij iemand iets prutst en de dag er op niet meer weet hoe het werkte |:(

Maar goed ik denk dat er een hulp plugin is :? die er voor zorgt dat je plugin goed geladen wordt in ieder geval handmatig moet je de magicline niet in SDRSharp.exe.config zetten maar in plugins.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Hubie

Special Member

Ik dacht dat die Shuttle Plugin voor zo'n USB afstemknop was maar hang me er niet aan op. ;-)

Ha Hubie,

Ik kan als ik rtl sdr sharp laat draaien en bijvoorbeeld radio luistert binnen het bedieningsvenster die plugin aanspreken en ik zie dan een soort geavanceerde muis die kan ik labelen maar ik heb die muis niet :( en op de site waar ik het vandaan heb blinkt alles behalve de handleiding :9~
Is die misschien voor een andere ontvanger dus geen USB stik maar een SDR winradio of zo.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
joopv

Golden Member

In dit topic op GoT is een hele berg kennis en ervaring te vinden:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1524421

Ha vraag1,

Een update die DAP werkt wel daarvoor moet je afstemmen in de kortegolf.
Kort als je installeer zoals ik omschreven heb dan gaat het allemaal werken :)
@joopv bedankt voor de link maar die is me te druk misschien later.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

joopv dank voor de link ik kan daar ook nog eens gaan lezen wat er allemaal mogelijk is met de software en stick

Oke dus de dap werkt wel zal nog eens kijken hoe jij het hebt gedaan
electron920

Ha vraag1,

Ik heb er even mee zitten spelen en het werkt goed.
Maar niet alle programma's draaien als plugin je heb ook op zichzelf staande programma's.
Zo heb ik een DAB+ en een DVB-T programma en dat werkt ook maar niet onder Sharp#.
Verder heb ik ook een RTLSDR voor DVBc dus om de vrije kanalen op kabel te decoderen.
Maar ik heb op die .RU site diverse plugins gezien ik doe daar zelf alleen niet zo veel mee maar kan interesant zijn.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

electron920 opnieuw configureren wat bedoel je daar nu mee ?

electron920 opnieuw configureren wat bedoel je daar nu mee ?

Ik zet de dap text tussen ScharpPlugin sla deze op en dan ?

Ha vraag1,

Geen paniek ;) ik weet ook niet wie dat allemaal op die filmpjes verzint ik wil hier mee niet zeggen dat het niet klopt maar men vermeld de configuratie of versie niet :(
Dan kom jij met je pas geladen Sharp# nieuwere versie en zo'n oude instructie filmpje.
Dus ik was zelf opzoek waar zou dat kunnen staan toen zag ik ineens Plugins dit tekstfile gelezen en ik herkende die modules die we al hadden dus er bij gekopieerd en gaan :P
Dus je moet in onze versie de magicline tekst file in het XML documentje Plugins zetten.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ondertussen wilde ik dmr op de sdr ontvangen
Nu staat er een mooi voorbeeld de zip file openen en die de naam C:\DSD160 geven
Dan cmd open en commando dsd160-xr geven en enter
krijg dan te zien:
dsd-xr is not recognized as an internal or external command
operable program or batch file
Wat doe ik nu weer fout ? pff zucht

Ha vraag1,

Ik ben daar gezien de tijd niet zo mee bezig heb je VB-cable in de directory staan ?
En welke versie gebruik je van DRM.
Werkt je DAP ik heb het uitgezocht maar doe er niets mee.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Alles wat op de website staat
https://www.pd3rfr.nl/experimenten/dmr-beluisteren-via-rtl-usb

Heb even een mail stuurt naar deze website dus vraag daar wel verder
de Dap ben nog niet aan toegekomen

Ha vraag1,

Ik heb de plugin nog geïnstalleerd en het werkt verder prima.
Wel moet je VB-cable gebruiken anders geen geluid !

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.