Miele W4146 schokdempers vervangen

Go figure, een machine die wij nieuw gekocht hebben in 2008, en nu al de schokdempers naar de klote.

Is het heel veel werk om die te vervangen bij deze serie machines tov de oude Mieles?

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

En hoe is het met zijn trommelkruis?

Op 29 juni 2019 20:07:56 schreef ohm pi:
En hoe is het met zijn trommelkruis?

Lijkt me goed dusver, geen speling erop.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Speling is het probleem ook niet. Hoever is hij al doorgerot?
Het zou zonde zijn van al je werk en de schokdempers als hij na één of twee jaar breekt.

Op 29 juni 2019 21:36:00 schreef ohm pi:
Speling is het probleem ook niet. Hoever is hij al doorgerot?
Het zou zonde zijn van al je werk en de schokdempers als hij na één of twee jaar breekt.

Dan komt er een heel andere machine boven te staan, dempers kan ik altijd nog eruit slopen voor een andere machine als het kruis breekt.

ben alleen nog niet uit wat er boven komt te staan als die 4146 sterft.. een top-end Miele uit de 900 serie of toch maar een Asko zoals HmH heeft?

[Bericht gewijzigd door AWDebiel op zaterdag 29 juni 2019 22:10:16 (16%)

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
Anoniem

Duw er een goedkoop alternatief onder ipv de originele Miele dempers

Toen ik 35 jaar geleden nog thuis woonde (ik was 10 jaar denk ik), ging de Miele wasmachine van mijn ouders ook stuk. Sneller dan je zou verwachten.
De monteur die dat repareerde zei dat het door de houten vloer kwam. Daardoor moeten de dempers veel meer werken.
Mijn vader heeft toen met zwaluwstaart platen en beton een betonnen vloer gemaakt waar de wasmachine en droger op konden staan.
Sindsdien hebben alle machines bij mijn ouders het meer dan 18 jaar volgehouden. Wel steeds Miele.

Op 29 juni 2019 20:07:56 schreef ohm pi:
En hoe is het met zijn trommelkruis?

Kan je nagaan, als er op regelmatige tijdstippen een goed kookwasje (95°) in gebeurd is, is het kruis fonkelnieuw.
Die toestelletjes gaan vandaag nog amper kapot als ze goed behandeld geweest zijn.

En een setje schokdempers, precies zoals de originele, maar zonder “Miele” erop kosten bij Aswo geen 30€ denk ik. Ik zou het wel weten.

Op 30 juni 2019 10:27:43 schreef Beeldbuisje:
[...]Kan je nagaan, als er op regelmatige tijdstippen een goed kookwasje (95°) in gebeurd is, is het kruis fonkelnieuw.[...]

Dat lost de zeepresten op? En geldt dit ook voor de moderne Zamac kruizen? Ik heb zelf een ijzeren kruis [ _/-\o_ ] en al wel de lagers vervangen.

Op 29 juni 2019 22:26:06 schreef anoniem015:
Duw er een goedkoop alternatief onder ipv de originele Miele dempers

Setje oliegedempte Suspa's uit een W718 zoals 't hoort!

Heet wassen (boven de 60) doet mijn moeder niet heel vaak, maar op mijn aanraden gebruikt ze niet meer die vloeiare zooi.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Vervangen is echt een peule-schilletje. Iets van 6 of 8 schroeven aan de achterzijde en 3 aan de voorzijde (vergeet die onder de klep van het zeepbakje niet). Dan 4 bouten van de dempers los en wisselen maar. Met een beetje boos maken is zo'n klusje binnen het uur gepiept!

Overigens hier eenzelfde soort levensduur gehad: machine uit 2006 en dempers vervangen in 2018. Met de hoeveelheid was die gedraaid wordt en de af en toe slechte belading (...) van de machine; wat mij betreft een prima levensduur.

Op 30 juni 2019 10:39:48 schreef Hoeben:
[...]
Dat lost de zeepresten op? En geldt dit ook voor de moderne Zamac kruizen? Ik heb zelf een ijzeren kruis [ _/-\o_ ] en al wel de lagers vervangen.

Ik heb toch wel elke week een klant waarvan ik de machine moet afschrijven wegens een gebroken kruis. Keer op keer op keer, zonder enige uitzondering worden bij die klanten nooit of zéééér weinig 95° wasjes gedraaid. En steeds opnieuw altijd wassen met vloeibare zeep, dat komt ook steeds terug.
Eén keer had ik iemand die 1x per maand 75° gebruikte, maar waste steeds met van die ‘pods’. Hebben we hier al eens over gehad. Je reinste rotzooi...

Denk dat er maar weinig meer wordt gewassen aan 95°c,
en een lege machine laten draaien doet niemand zeker?
Poeder lost slecht op bij lage temperaturen.

Wat is de reactie dan van de klanten dat hun vorige machine 20jaar
meeging en nu slechts de helft?

Op 30 juni 2019 22:44:49 schreef fabrice:
Denk dat er maar weinig meer wordt gewassen aan 95°c,
en een lege machine laten draaien doet niemand zeker?
Poeder lost slecht op bij lage temperaturen.

Wat is de reactie dan van de klanten dat hun vorige machine 20jaar
meeging en nu slechts de helft?

Dat vindt men normaal. Mijn Samsung Note 3 is 5 jaren oud. En dan hoor je: die moet je wegdoen, die is oud. Terwijl de processor en geheugen hetzelfde zijn als een middenklasse / lagere klasse nieuwere telefoon.

De TV van mijn schoonouders ging 30 jaren mee. Dat hoort normaal te zijn en dat is goed voor het milieu. Niet dat alles goedkope troep is die je na 5 jaren weer weg moet gooien. Dat is alleen maar goed voor de fabrikant.

Op 30 juni 2019 22:44:49 schreef fabrice:
Wat is de reactie dan van de klanten dat hun vorige machine 20jaar
meeging en nu slechts de helft?

Ik koop zeker geen Miele meer. Na 8 jaar kan hij op de stort. Dan maar een Beko. Die gaat ook 8 jaar mee.

.

[Bericht gewijzigd door fabrice op maandag 1 juli 2019 19:28:19 (99%)

10 jaar voor een setje wrijvingsschokbrekers?? Netjes! is niets mis mee. En?? Voor een paar 10tjes heb je een nieuw setje, wat is het punt??

Op 30 juni 2019 22:44:49 schreef fabrice:

Wat is de reactie dan van de klanten dat hun vorige machine 20jaar
meeging en nu slechts de helft?

In het geval van een gebroken kruis...

Vroeger waren de zepen minder agressief en werd er veel meer op 95° gewassen.

Het is niet voor niets dat Miele op hun nieuwe machines de melding "hygiëne info" gezet heeft.

De W1 serie is nog te vlug om te zeggen (nu hun ellendige zeepbakken en veren eindelijk degelijk gemaakt zijn). De series daarvoor halen volgens mij perfect 20 jaar zolang je er mee werkt zoals het hoort.

Dat concept is oud van begin jaren 2000. Ik weet er gerust staan die +20.000 wasuren hebben. Worden veel gebruikt, zijn natuurlijk al eens dempers in vervangen en die dingen, maar dat is geen geld. Maar die worden gebruikt zoals het hoort en das natuurlijk belangrijker dan ooit. Zie begin van mijn uitleg.

Ik heb zelf een WMV960 (uit de W1 serie en nu 3 jaar oud).
De klassiekertjes: zeepbak en veren zijn vervangen. We gaan het zien hoe lang die het doet.
1 nadeel, maar hier kan je je naar schikken: langere wastijden.

Op 2 juli 2019 09:41:46 schreef Beeldbuisje:
[...]
Het is niet voor niets dat Miele op hun nieuwe machines de melding "hygiëne info" gezet heeft.

Hoofdkantoor Miele:
Manager: "Onze wasmachines gaan nu maar 8 jaar mee en vroeger wel 20 jaar, wat doen we daaraan?"
Hoofdingenieur: "Dat komt door de aluminium kruisen. Die rotten binnen 8 jaar weg. Het gaat een stuk beter als de mensen af en toe een wasje op 95o doen."
Hoofd Marketing: "We kunnen natuurlijk niet tegen de mensen zeggen dat wij rommel verkopen. Weet je wat, onder de titel "hygiëne info" zeggen we gewoon dat de mensen af en toe een wasje op 95o moeten doen"

Bij de klant thuis:
Moeder de huisvrouw: "Laat die was van 95o maar zitten. Ik heb geen zin in te kleine onderbroekjes en bij 30o komt mijn was ook brandschoon uit de wasmachine.

Op 1 juli 2019 18:54:57 schreef smd:
10 jaar voor een setje wrijvingsschokbrekers?? Netjes! is niets mis mee. En?? Voor een paar 10tjes heb je een nieuw setje, wat is het punt??

Schokdempers vervangen bij de W4000 serie is pokkewerk http://i.fok.nl/s/emo.gif

Da's bij de 47 liter machines een heel stuk makkelijker met dat schanierende front.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Op 2 juli 2019 19:06:30 schreef ohm pi:
[...]Hoofdkantoor Miele:
Manager: "Onze wasmachines gaan nu maar 8 jaar mee en vroeger wel 20 jaar, wat doen we daaraan?"
Hoofdingenieur: "Dat komt door de aluminium kruisen. Die rotten binnen 8 jaar weg. Het gaat een stuk beter als de mensen af en toe een wasje op 95o doen."
Hoofd Marketing: "We kunnen natuurlijk niet tegen de mensen zeggen dat wij rommel verkopen. Weet je wat, onder de titel "hygiëne info" zeggen we gewoon dat de mensen af en toe een wasje op 95o moeten doen"

Bij de klant thuis:
Moeder de huisvrouw: "Laat die was van 95o maar zitten. Ik heb geen zin in te kleine onderbroekjes en bij 30o komt mijn was ook brandschoon uit de wasmachine.

Zo gaat dat met machines gekocht in de Mediamarkt en consoorten.
In de detailhandel, waar ik werkzaam ben, worden de mensen over al die dingen geadviseerd.

Dan heb je natuurlijk weer de klant die eigenwijs is en na 8 jaar met dat rot kruis zit (en in een ouwe machine met schimmelstrepen op de was en kapotte kogellagers door ingevreten rubber). Komt verhaal halen in de zaak, maar net die klanten ben je beter kwijt dan rijk, want doe je toch nooit iets goed voor. Elke gerekende € kost de baas 5€ aan gezeur.

Op 30 juni 2019 22:56:24 schreef Hoeben:
De TV van mijn schoonouders ging 30 jaren mee. Dat hoort normaal te zijn en dat is goed voor het milieu. Niet dat alles goedkope troep is die je na 5 jaren weer weg moet gooien. Dat is alleen maar goed voor de fabrikant.

Jij zou serieus nog steeds een TV willen hebben met alleen een coax ingang, en wellicht CVBS en scart?

Ik niet hoor.

Wat heb je bv aan een 15 jaar geleden tegen een hoge prijs (want Miele) aangeschafte condensdroger die nog 15 jaar meegaat? Doe mij maar een low-cost warmtepompdroger. Kan hij na 7 jaar vervangen worden door een next-generation model. Idem met TV's. Ik heb liever een Samsung die na 5 jaar vervangen moet worden, dan een model wat 2x duurder is en 10 jaar mee moet gaan.

Op 2 juli 2019 23:13:13 schreef BVZ:
[...]
Jij zou serieus nog steeds een TV willen hebben met alleen een coax ingang, en wellicht CVBS en scart?

Ik niet hoor.

Wat heb je bv aan een 15 jaar geleden tegen een hoge prijs (want Miele) aangeschafte condensdroger die nog 15 jaar meegaat? Doe mij maar een low-cost warmtepompdroger. Kan hij na 7 jaar vervangen worden door een next-generation model. Idem met TV's. Ik heb liever een Samsung die na 5 jaar vervangen moet worden, dan een model wat 2x duurder is en 10 jaar mee moet gaan.

Bewijs dat de gemiddelde consument ok is met brol/wegwerpqualiteit.
Ik begrijp wat je bedoelt maar bepaalde toestellen moeten gewoon x aantal jaar kunnen meegaan voor hun prijs. Een goedkope miele wasmachien koste vroeger +-1000 nu nogaltijd +-1000, dus die laatste zin slaat ook op niets
Ik ben 20, moet ik dan in mijn leven geschat 15 wasmachienes en droogkasten hebben gekocht? prutsstatement

Mee eens Multivibbbrator, ik heb liever een product die langer meegaat dan elke keer een nieuwe. Als je BV een A+++ koelkast koopt om je onzuinige exemplaar te vervangen die nog draait en vervolgens max 5 jaar meegaat had je beter die onzuinige kunnen behouden! Resultaat 0,0 dan.

Op 2 juli 2019 23:13:13 schreef BVZ:
[...]
Jij zou serieus nog steeds een TV willen hebben met alleen een coax ingang, en wellicht CVBS en scart?

Ik niet hoor.

Wat heb je bv aan een 15 jaar geleden tegen een hoge prijs (want Miele) aangeschafte condensdroger die nog 15 jaar meegaat? Doe mij maar een low-cost warmtepompdroger. Kan hij na 7 jaar vervangen worden door een next-generation model. Idem met TV's. Ik heb liever een Samsung die na 5 jaar vervangen moet worden, dan een model wat 2x duurder is en 10 jaar mee moet gaan.

Vergelijk je nu een TV met een wasmachine? Waarom zou je meedoen aan die milieuberg door maar klote machines te kopen en weg te pleuren?