HDMI Samsung LE32C530

Hallo,

Ik heb een probleem met de HDMI van mijn TV Samsung LE32C530 van 2010.

De opstelling is eenvoudig: De TV is aangesloten via een HDMI kabel op een Digibox AD220 van Telenet.

Sinds kort krijg ik het volgende probleem:

-Ik zet de TV aan en kort erna start ik ook de Digibox. Ik krijg geen beeld. De TV vertelt me dat ik geen signaal heb. Als ik de Digibox uitschakel en opnieuw inschakel heb ik wel beeld.
-Ik zet de TV aan en wacht een 20-tal seconden en start dan de Digibox op. Ik heb beeld.
-De TV en Digibox zijn aan en ik heb beeld. Ik schakel de TV uit en weer aan. Ik heb geen beeld meer.

De Digibox is uitvoerig getest op 2 andere TV's en daar werkt alles zoals het moet.
De HDMI kabel is al door 2 andere exemplaren vervangen zonder beterschap
Het probleem doet zich voor op zowel HDMI1 als HDMI2.

Het is duidelijk dat de TV de oorzaak is. Vreemd is dat beide HDMI-poorten dezelfde fout vertonen. Wat kan ik nog doen aan mijn TV? De laatste firmware is geïnstalleerd.

Mvg
Jan

Shiptronic

Overleden

in het menu CEC aangezet?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

De TV en de Digibox voeren de handshake niet goed uit. Kan verder niets aan gedaan worden mogelijk een defect in de HDMI controller.enigste wat je nog kan doen is beide een fabrieksreset te geven. Anders een juiste opstart methode hanteren zoals het wel werkt.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb de TV gereset. Zonder gunstig resultaat. We zullen ermee moeten leven.

Bedankt voor jullie reacties.

Zou ik ook doen,onnodige kosten maken kan altijd nog...

Ik heb deze morgen mijn laptop uitgeprobeerd op de TV. Daar doet de TV normaal.
Toch de Digibox? Ik ga proberen een testexemplaar mee te krijgen bij een Telenet winkel.

Ik heb een Digibox AD210 (ouder model) meegekregen. Wonder boven wonder, die doet het wel... Dinsdag het vervolg.

maartenbakker

Golden Member

Het zou kunnen dat de nieuwe digibox een update heeft gehad en het daarna is begonnen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het probleem is opgelost. Ik heb een tweede hands digibox gekocht met nog 1 jaar garantie. Alles werkt zoals het hoort. De Telenet verdeler was niet verwonderd dat de nieuwste digibox van Telenet soms rare kuren heeft.

Bedankt voor alle tips.