Kapotte apparaten

Goedenavond,

Sorry ik ben nogal een leek hierin en omdat het weekend is en geen spoed, maar ik wel veel te ongeduldig ben dacht ik ik stel mijn vraag hier eens en wellicht hebben mensen ideeën van wat er aan de hand kan zijn.

Ik woon in een nieuwbouw woning (opgeleverd in juli 2017) en heb nooit problemen gehad met apparaten tegelijk aan hebben staan etc, tot 2 weken terug.

We hebben de eettafel een stuk opgeschoven dus mijn vader heeft de twee lampen daarboven ook een stuk verplaatst. Toen ze eenmaal hingen ging opeens alle stroom eraf in huis, mijn vader was al klaar en nergens meer mee bezig. Schakelaar in de meterkast weer omhoog gedaan en geen problemen meer gehad. Een week later wil ik de magnetron (in de keuken) gebruiken maar opeens gaan de tv en lampen uit (en natuurlijk de magnetron) ik de schakelaar van de groep die naar beneden was gegaan omhoog gedaan maar dit werkte niet. Met Liander gebeld en bleek dat er onder al die schakelaartjes (sorry echt geen verstand van) nog een grijs kastje zat waar er 3 zaten, waarvan ook 1 naar beneden. Hierna deed alles het weer behalve dus mijn magnetron.

Vanavond alleen de tv aan en ik heb de broodrooster aan (in hetzelfde stopcontact als waar de magnetron eerder in zat) en hoor opeens pats. Stroom er weer af, zelfde verhaal als met de magnetron, en broodrooster dus stuk.

Nu eindelijk de vraag, sorry lang verhaal ik weet het.

Ligt dit probleem bij de lampen die toen vervangen zijn? Ligt dit aan het stopcontact? Is het misschien iets anders?

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad, kon makkelijk de broodrooster, het koffiezetapparaat, de tv , vaatwasser, en misschien wel meer allemaal tegelijk gebruiken.

Alvast bedankt voor het lezen van dit veel te lange verhaal, maar ik ben gewoon nieuwsgierig, en wil graag weten wat dit eventueel kan zijn, voordat dit weekend mijn smoothie-maker het ook begeeft. (ha-ha-ha..)

E