Batavus padova ion / sparta display open maken

Bij mijn batavus ion beginnen pixels uit te vallen, van de resterende stroom indicator zijn tussenliggende streepjes uitgevallen ook is bv de snelheid bijna niet meer te lezen.

Op bv marktplaats zijn vaak gebruikte displays te koop, maar punt is dat je dan alleen maar garantie tot de brievenbus krijgt en dus het risico loopt dat je mss snel weer een andere moet kopen, en volgens de fietsmaker moet de nieuwe display weer aangemeld worden (kun je zelf niet doen)

Het probleem ligt denk ik aan een slechte connector ? wat op zich wel zelf te fixen is zag ik op youtube, alleen hoe krijg je het display open ?

foto display is niet de mijne, wel het zelfde model,

Rondom iets insnijden en regelmatig openwrikken. Wordt lastig om mooi te houden.

@Ben12C Is het jou gelukt om het display open te maken, en bedoel je de zijkant bovenkant of onderkant ?

Bedoeling is wel om het ook weer netjes dicht te maken, maar dat kan lastig worden als ik jou bericht lees.

@Ben12C Bedankt Ben voor de foto, maakt het een stuk duidelijker, ook dat netjes weer dicht maken bijna niet te doen is.

Denk dat ik toch maar een andere koop :)

Als je toch een wilt kopen, zou ik het eerst gaan proberen. Het dicht maken kan met superlijm.

Misschien ga ik het wel proberen als het display onleesbaar wordt, proberen kan altijd.

Zijn wel wat obstakels denk ik, bv zijn de lcd contacten te bereiken en schoon te maken, en om te testen moet de display compleet op de houder bevestigd worden, is lastig als je 2 helften hebt die je niet even vast kan schroeven.

Geprobeerd het display werkend te krijgen, maar waarschijnlijk ligt het niet aan slechte contacten wat ik eerst dacht. Krijg er geen verbetering in.
Heb hem weer in elkaar gezet, werkt nog hetzelfde als eerst.Ik koop wel een andere :)

Tip, als je het display insnijdt zorg dan dat je niet te diep insnijdt zodat je de 2 uitsteeksels aan de zijkant niet raakt (te zien op de foto van Ben12c) met deze kun je het display makkelijker weer (even tijdelijk) verbinden.

Er is duidelijk al vochtschade binnenin te zien. Ook de contacten onder de zebrastrip zien er niet zo fris meer uit. Dit geeft dan vervolgens slecht contact, met niet werkende segmenten van het LCD display.
Ik heb al veel gelijkaardige problemen verholpen door alles proper te maken met IPA en een tandenborstel.
Gebruik wel IPA van 99.9% procent zuiver. Er mag geen residu achter blijven.
De zebrastrip zelf even onderdompelen in IPA en dan op keukenpapier drogen, zonder wrijven. Vervolgens de zebrastrip en contacten niet meer aanraken met de blote vingers en opnieuw zorgvuldig monteren.

Ik heb op deze manier al verschillende apparaten nieuw leven ingeblazen met succes. Mijn wasmachine, weerstation en een multimeter.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Heb jij het lampje ook gezien voor de achtergrond verlichting in het display??
Bij die van mij werkt de achtergrond verlichting niet meer

@CrossFireX De contacten onder de zebrastrip lijken inderdaad dof op/door de foto, maar glimmen in het echt. Ik heb schoongemaakt met spiritus, ipa of pure alcohol heb ik niet, kom het wel vaak tegen in schoonmaak onderwerpen. En wat je zegt, zag op youtube hoe ze een Fluke multimeter weer aan de praat kregen door de zebrastrip schoon te maken.

@lanting73 Nee geen lampje gezien, alle electronica of evt lampje moet op de
fotos te zien zijn, meer is er niet.

Net even bij de mijne gekeken..brand ook geen display licht, vandaar dat er geen lampje te zien is ? is me nooit opgevallen.

Op 1 juli 2019 20:47:52 schreef Kai64:

@lanting73 Nee geen lampje gezien, alle electronica of evt lampje moet op de
fotos te zien zijn, meer is er niet.

heb het idee zo te zien dat in dat witte kunstof de verlichting zit.
Daar zie ik 2 stripjes die je ook weer terug vind op de print

Op 1 juli 2019 21:14:18 schreef Kai64:
Net even bij de mijne gekeken..brand ook geen display licht, vandaar dat er geen lampje te zien is ? is me nooit opgevallen.

Als je de verlichting aan zet dan moet je display ook op lichten.
Die van mij werkt ook niet.
Zie nu hoe alles in elkaar zit?

Het lijkt mij sterk maar het zou kunnen, de 2 contacten worden verbonden door een mini zebrastripje, 2x4 mm ? (staat niet op foto vanwege evt wegraken) valt in uitsparingkje in linker omcirkelt rondje.

Ik vroeg mij ook af waarvoor dit diende, het witte schermpje zit namelijk achter het lcd.

Mijn verlichting doet het iig niet, mss altijd zo geweest of in de loop der jaren gestopt.

Op 1 juli 2019 22:44:08 schreef Kai64:
Het lijkt mij sterk maar het zou kunnen, de 2 contacten worden verbonden door een mini zebrastripje, 2x4 mm ? (staat niet op foto vanwege evt wegraken) valt in uitsparingkje in linker omcirkelt rondje.

Ik vroeg mij ook af waarvoor dit diende, het witte schermpje zit namelijk achter het lcd.

Weet het wel zeker.
Het witte schermpje ligt op waar door je de gegevens ziet op het scherm.
Wel handig in het donker?