Delonghi Perfecta ESAM5400

IK heb een delonghi perfecta ESAM5400. Deze heeft altijd perfect gewerkt. In de ochtend nog koffie mee gezet en s'avonds greeg ik een foutmelding. Een driehoekje met een uitroepteken erin. Iemand enig idee wat dit kan betekenen? Inmiddels van alles geprobeerd en helemaal weer schoongemaakt.

Brandt het continu of knipperend?

Laatste pagina van de handleiding zegt:
- Continu: deurtje zit niet goed dicht
- Knipperend: zetgroep zit er niet (goed) in

Daarnaast is een veel voorkomend probleem bij deze machines dat het verwarmingselement of thermische zekering doorgebrand is. Als bovenstaande het niet is, zou ik deze twee dingen doormeten. Verwarmingselement moet ongeveer 50 Ohm zijn en zekering 0 Ohm. Een defecte zekering kan weer verschillende oorzaken hebben.

[Bericht gewijzigd door Roland11 op woensdag 3 juli 2019 15:45:57 (15%)

Het deurtje zit ook gewoon goed dicht, maar mischien ligt het aan die andere opties die je noemde.

'Klikt' het deurcontact wel? Je kunt daar om te beginnen iets in steken om te voelen of de micro-switch wel klikt.
In elk geval het apparaat maar eens openmaken.

Daarna zou ik als eerste het deurcontact controleren (opent/sluit de microswitch wel?), en dan zou ik kijken naar het verwarmingscircuit.

Is het een 5400 of een 5400:EX1 machine? Moet staan op de sticker die onderop het apparaat zit.