bosch vaatwasser differentieel valt steeds uit

Hoi,
Mijn bosch vaatwasser is gekoppeld aan de differentieel van onze badkamer.
Nu valt al geruime tijd de differentieel één maal per dag uit.
Eerst dacht ik dat er ergens stroomverlies was bij onze verlichting of één van de stopcontacten van de badkamer.
Nu kwam ik er deze week achter dat onze bosch vaatwasser de boosdoener was.
De vaatwasser voert geheel zijn programma uit, maar enige tijd later, als je de aan/uit knop aan laat staan springt de differentieel dus uit.
Wat kan hier het probleem zijn?
Ik ben een leek op het gebied van elektronica... wie weet er raad?
Type vaatwasser: SG14902/04 22 jaar oud

machine uit 1997 dus nog, die hadden een droogelement op de bodem, kan zijn dat die slecht is, drogen wordt immers op het einde gedaan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

idd uit 1997.
Is het moeilijk dat te controleren?

Shiptronic

Overleden

Wanneer de dif. gesprongen is direct de weerstand tussen de weerstand en behuizing meten Beide draden loshalen, die moet oneindig zijn.

Koud meten kan ook als je dan al "iets" meet is hij defect.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 5 juli 2019 22:10:11 (19%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

moest dit de oorzaak zijn, is dit een kostelijke grap om te vervangen?
Machine is intussen 22 jaar oud...

Shiptronic

Overleden

Een verwarmingselement is goed te vervangen, met een paar tientjes te doen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 5 juli 2019 21:28:42 schreef parzik:
Hoi,

........ Nu valt al geruime tijd de differentieel één maal per dag uit.......

Hoeveel keer per dag wordt deze machine gebruikt? M.a.w. schakelt hij consequent af na iedere beurt?

Anoniem

Op 5 juli 2019 23:14:30 schreef Shiptronic:
Een verwarmingselement is goed te vervangen, met een paar tientjes te doen.

Als je de geschikte vervanger nog kunt vinden na 22 jaar...