Hoe moeilijk kan het zijn??
Aan boord van de bootjes die ik voor mijn werk heb ik dit gezeik nooit. En netjes apart 230 en apart link kabel...
Nou... Ik heb ook nog wat bootjes waar ik wat mee doe. Meestal gaat het goed. Maar zo nu en dan beginnen die melders bij bosjes loos alarm te melden. Alleen rookmelders, de TDs zijn meestal veel betrouwbaarder. Geen idee waar het aan ligt. Vervang ze maar, probleem opgelost...
@Ship:
Uitlaatgas van een stationair draaiende motor bevat weldegelijk een flink percentage CO. bevolkingsgroep daar is weleens een bepaalde bevolkingsgroep mee gedecimeerd
Vroegah wel ja. Ongeregelde carburateur, zeker bij een koude motor: gegarandeerd prijs. Zodra het spul een lambda sonde heeft, is de APK eis als ik het wel heb 0,5% bij stationair lopende motor. Nog steeds niet gezond natuurlijk, maar om nou van een 'flink percentage' te spreken...
Enfin, binnenkort lading hagers bestellen en dan hopen dat ik er 10 jaar geen last van heb..
Ik hoop het ook voor je. 'DE melder' heb ik ook nog niet gevonden. Al is voor aan boord de keus wat beperkt omdat het niet uitmaakt of het werkt, zolang er maar een wheelmark op staat...
Overigens ben een tijd geleden nog eens op zoek geweest naar 'goedkope' (what's in a name...) CO2 melders. Dat valt dus nog tegen. CO is makkelijk te krijgen, wisselende prijs, wisselende kwaliteit... Maar
CO2... moeilijk (en in huis heeft dat geloof ik ook niet zoveel in...)