ÖKO-ARCTIS SUPER

heb het volgende voor:

alarm komt op niettegenstaande temperatuur niet te hoog. Geen aanduiding van de temperatuur, moet ik meten met een thermometer. Led's werken als ik de +/- toetsen gebruik.

Zou het probleem de voeler zijn of de elektronica ? Is de voeler een PTC en kan deze uitgetest worden ? Ik heb deze voeler nog niet verwijderd.

vgn, Marc

heeft de vriezer rijp? zo ja tijd voor eens goed ontdooien. dat jij wel goed meet zegt niet dat de vriezer door rijp geen -18 meer meet en daarop in alarm valt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wat is het PNC nummer OKO Arctis is een productnaam van vriezers bij AEG

928 341 063

ik heb een digitale thermometer in de diepvriezer gehangen, zo kan ik zonder te openen de temperatuur opvolgen.Na een tijdje meten brandde het eerste ledje van -15°C en meet ik -22°C met mijn digitale meter.
Voor alle duidelijkheid. Ik had deze middag 2 dozen met afgekoelde soep in de vriezer geplaatst. Hierdoor is de temperatuur in de vriezer waarschijnlijk iets gestegen. Ik vermoed dat er reeds enige tijd iets hapert met de temperatuurmeting. Door het inbrengen van de soep is dat aan het licht gekomen. De ledjes duiden een hogere temperatuur aan dan in werkelijkheid. Ik vermoed dat hierdoor de motor niet stopt van draaien.
Ik heb deze namiddag de vriezer geledigd en laten ontdooien. Nu ben ik hem terug aangelegd. Ik ben eens benieuwd.

was ik nog vergeten te zeggen. In het bovenste gedeelte was rijp aanwezig. Maar is dat een probleem ? Ik heb in het verleden mijn vriezer nog laten ontdooien met veel meer rijp. Het ontdooien doe ik meestal in de winter. Dan kan ik mijn frigoboxen met materiaal buiten plaatsen. (lukt niet steeds met die warme winters)

Rijp is wel degelijk een probleem. Indien er te veel op eerste stuk van verdamper zit, gaat alle energie daar in om dat weer koel te krijgen, daarna is er weinig over om de rest van de verdamper te koelen... ( Gas expandeert niet meer)

Shiptronic

Overleden

Als het (LED?)display niet meer aan gaat zou het me niet verbazen als het een falende serie voeding(Senseo syndroom) is, heb je een (duidelijke)foto van de print?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ik heb de vriezer terug opgestart met wenswaarde -18°C. Nu één dag later duid de led -18°C aan. De elektronische thermometer die in de middelste schuif is opgehangen meet -23°C. Ik kan voorlopig de vriezer gebruiken. Moet ik besluiten dat de voeler defect is ? Vervangen zal mij toch zeker 50 euro kosten. Maar ik wens zekerheid voor ik dergelijke voeler bestel. Is dit een thermistor die uit te meten is ?

-18 op display en in vriezer -23 is vrij normaal,deze afwijkingen kom je vaker voor tot zelfs een graad of 10! Klopt niet,maar meetfoutje van fabrikant. Op welke locatie meet je?? Bovenin of onderin??

ergens halfweg. Ik zal eerstdaags mijn meetsensor plaatsen nabij de voeler bovenaan.