"slotje" op Siemens RP647 wereldontvanger

Na jaren heb ik weer eens mijn Siemens wereldontvangertje RP647 te voorschijn gehaald, echter na aansluiten verschijnt er in het display een "kinder"slotje; de gebruiksaanwijzing moet ik nog ergens hebben, maar kan ik zo gauw niet vinden, en op het NET kan ik (nog) niets vinden om dit ongedaan te maken; kan iemand onder U mij een tip geven om dit probleem op te lossen?

Alvast vriendelijk dank voor uw reactie!

Bert

Sine

Moderator

Titlefix, 'slotje' is niet echt lading dekkend :)

Je hebt helemaal gelijk Sine; excuses, ik was te gehaast, en dank voor de "rectificatie"!

Bert

maartenbakker

Golden Member

Bij het middelste schuifje aan de rechterzijde staat ook een slotje, dat zal er wel wat mee te maken hebben...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Probleempje is opgelost dankzij Maarten Bakker en B. Prosman;
Wat was nu het geval: ontvanger zat jarenlang in een paneel op mijn zeiljacht (inmiddels enige jaren geleden verkocht);de bediening van de golfbereikschakelaar had ik toen naar het front geplaatst (zie afbeelding), en een keuzeschakelaar gemaakt voor antennekeuze. Deze keuzeschakelaar, in een aluminium bakje (zie afbeelding) zit vóór de bewuste "sleutel"schakelaar, deze laatste is nooit gebruikt en waarschijnlijk bij uitbouwen geactiveerd!?.
Deze ontvanger was aan boord verbonden (via koptelefoon-aansluiting en stereo) met een geluidsinstallatie aan boord, (dus nooit via eigen speaker): prima ontvangst ondanks het gemis (en mogelijkheid) van SSB-ontvangst.
Afijn, speelt nu weer de sterren van de hemel dankzij de reactie's van bovengenoemden; nogmaals hartelijk dank!

Bert

maartenbakker

Golden Member

Mooi :)

Trouwens mijn complimenten voor de nette inbouw!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."