Bosch vaatwasser SGI5602/07 start pas na doorlopen uitgestelde timer

Semtexx

Golden Member

Onze Bosch vaatwasser heeft sinds kort een vreemd probleem. Ik kan in de handleiding en op internet geen manier vinden om hem te resetten.

Bij het aanzetten kan ik alle programma's kiezen (behalve eentje??), er gebeurt alleen niets. Het resttijd display geeft (als je het licht uit doet) twee héle zwakke verticale streepjes. Verder geen tekenen van leven (neemt geen water, pompt niet af, niets). Pas als ik de knop van de uitgestelde timer bedien, licht het display op. Als ik deze compleet "doorloop" en geen uitgestelde tijd kies, begint de machine direct normaal te lopen, en werkt hij keurig zijn programma af. Vaat is schoon, droog, zeven zijn schoon, etc.

Zijn er mensen die dit kennen? / wat is de manier om deze machine te resetten?

is dit een oude machine? zeg een jaar of 15-18? dit heb ik wel eens eerder gehad, was de print welke om zeep was. liep random en soms duurde een beurt 4uur en soms werd het water niet eens warm. bleek processor die was overleden na een ontlading.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Semtexx

Golden Member

Het nieuwe is er wel af. De bouwcode is met 7806 aangegeven. 78e dag 2006?
Het ding doet het verder prima, maar het is wel irritant.

Het is niet zo dat hij random raar doet.

7806 betekent 2008 juni (6e maand). programmaschakelaars zijn berucht. aardlekje kan ook wel eens vreemde storingen veroorzaken.

7806 is juni 1998!!geen 2008. En ja, die modules van 1998 hebben vaker deze euvels. Bruin bakkie waar de print in zit als het goed is

idd, grote bruine doos rechts bovenin de deur.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

0

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op woensdag 10 juli 2019 19:23:04 (98%)

Semtexx

Golden Member

Bedankt voor jullie reacties. Ik had niet verwacht dat deze vaatwasser al zo belegen is (de keuken zat er al in toen wij kwamen).

Gezien de leeftijd van het toestel ga ik er niet veel tijd meer in steken. 20 jaar is een gezegende leeftijd (zeker gezien de extreem hoge hardheidsgraad van het water hier). Ik leer er wel mee leven totdat hij écht stuk gaat.

Zou ik ook doen,misschien haal je de 21 jaar nog ...

die heb je al gehaald, het is 2019 :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer