Weerstand R125 uit Tenpro 2500

Wij hebben een Tenpro 2500 garagedeuropener waarvan een weerstand is doorgebrand. Deze garagedeuropener is al heel wat jaartjes oud en ik kan op het internet nergens vinden hoe zwaar deze weerstand moet zijn. De kleuren op de weerstand zijn niet meer te lezen. Op de printplaat van de Tenpro staat aangegeven R125.
Ik had van een lokale electra man een weerstand gekregen die volgens hem moest werken, maar deze was in 2 seconden weer doorgebrand (zie foto). Wie kan mij helpen?

Hugo Welther

Moderator

R125 wil alleen maar zeggen dat dit het nummer van de weerstand is in de lijst van componenten.
De waarde moet uit de kleurcode blijken.

Er zit nog z'n weerstand naast die andere rode condensator. Zal een onderdeel van een snubber netwerk zijn. Als die weerstand uitfikt is de condensator ook stuk.

Maak ook even een foto van de onderkant van de print waar die weerstand zit.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Hallo Hugo,

Bedankt voor de reactie. Hierbij de gevraagde foto.

Hugo Welther

Moderator

Ik bedoelde de kant met de tracks. Weerstand is 22ohm 2W, fusible type

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

lijkt een RC filter welke het relaiscontact ontstoort.

zou de trafo ook eens solderen, zit los her en der.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
vergeten

Golden Member

Plaatje van onderen hoe e.e.a. zit :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op donderdag 11 juli 2019 18:22:59 (13%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Die blauwe condensator staat ook bol.

die weerstand kan alleen stukgaan van die seriecondensator welke gaar is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Is dat die dichtstbijzijnde rooie condensator dan? Of de blauwe? Is dat te meten? Ik ben leek zoals jullie zullen begrijpen.

Vr. groet,

Evert

Hugo Welther

Moderator

Beide vervangen meten heeft geen zin. Kapot is kapot.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.