Crawford deur

Je hoeft niks vast te houden, het is één druk en hij gaat open of dicht. Enigste qua beveiliging is zo'n dun kabeltje die het verenpakket kan blokkeren mocht er iets gebeuren.

Heb je de volledige hoogte van de deur weer gebruikt of heb je 1 of meer elementen niet gebruikt. In het laatste geval moet de eindschakelaar opnieuw worden ingesteld.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Zijn twee panelen tussen weg, veren pakket is opnieuw afgesteld en de schakelaars voor boven en beneden heb ik opnieuw afgesteld. Boven slaat hij af maar beneden niet. Druk ik beneden op de stop knop (als de schakelaar bij de motor geactiveerd is) stopt hij en wil hij ook niet verder naar beneden. Maar druk ik nergens op dan drukt hij hem gewoon door.

Dan vermoedt ik dat de eindschakelaar nog niet goed is afgesteld.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Lambiek

Special Member

Op 12 juli 2019 18:21:54 schreef Hunebedbouwer:
Dan vermoedt ik dat de eindschakelaar nog niet goed is afgesteld.

Dat had ik ook al gevraagd.

Op 7 juli 2019 16:00:37 schreef Lambiek:
Als je S2 met de hand bedient, stopt de deur dan ook niet?

Op 7 juli 2019 17:59:13 schreef ckadett16v:
Deur stopt niet met bedienen s2.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Als je het bovenstaande leest staat het precies, is allemaal opnieuw afgesteld. Schakelaar wordt ook geactiveerd. Heb het al 3 keer geschreven volgens mij. En als de schakelaar door de motor bediend wordt en je drukt dan op de stop knop dan kan de deur ook niet verder naar beneden (Als je hem bc halverwege laat stoppen door de wigjes te verdraaien). Maar stoppen doet hij niet uit zichzelf.

Op 13 juli 2019 13:13:38 schreef ckadett16v:
Als je het bovenstaande leest staat het precies, is allemaal opnieuw afgesteld. Schakelaar wordt ook geactiveerd. Heb het al 3 keer geschreven volgens mij. En als de schakelaar door de motor bediend wordt en je drukt dan op de stop knop dan kan de deur ook niet verder naar beneden (Als je hem bc halverwege laat stoppen door de wigjes te verdraaien). Maar stoppen doet hij niet uit zichzelf.

Staat er nu die keer, geen idee hoe ik die laatste twee er gekregen heb of weer weg krijg.

[Bericht gewijzigd door ckadett16v op zaterdag 13 juli 2019 13:18:10 (82%)

De deur stopt niet omdat die wss een signaal van de druklijst moet krijgen en deze nu niet krijgt?

Bij overhead deuren heb je 2 mogelijkheden, ofwel stop je die met de switch op de pulsgever in de motor (bij een perfect vlakke vloer) ofwel zet je die in airwave en stopt die wanneer de druklijst een signaal geeft (voor niet vlakke vloeren toegepast).

Als de poort in de airwave stand staat zou die eigenlijk bij het bereiken van de eindstand in de motor even moeten stoppen (is zo bij Nassau poorten, weet niet bij Crawford) en dan weer doorlopen tot aan de druklijst.

Afstellen, poort handmatig tot op het onderste niveau zetten, de aanslag in de motor verdraaien tot die schakelt. Op dit punt stopt de poort dan OF schakelt die de functie van de druklijst van beveiliging naar einde loop. Zo kan je de poort dan even bedienen en kijken wat er gebeurt. Loopt de poort netjes dan is alles ok. Loopt die tot beneden en dan weer naar boven, airwave inschakelen en eventueel de de aanslag van het microcontact een kwart toertje hoger zetten.

Uiteraard moet hiervoor de bekabeling (aansluitingen) in orde zijn.

@Appel,

Als ik de deur beneden heb staan en draai de microswitch zo dat de motor uit moet schakelen en ik bedien hem opnieuw dan stopt hij niet en gaat dan in een soort vrijloop oid want dan slipt hij en jij gaat ook niet weer omhoog.

Als ik hem met het kastje laat stoppen als de microswitch bedient is en je stelt hem bv in op een halve meter van beneden dan kan je hem niet verder naar beneden drukken.

Druklijst zit er niet op

Zijn de eindschakelaars gemerkt? want ik krijg de indruk dat de verkeerde schakelaar wordt afgesteld.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Nee zijn echt de goeie, staat ook duidelijk op de schakelaar.

RAAF12

Golden Member

Ik lees nergens of je de relais al open hebt gemaakt om de contacten te inspecteren. Dat de machine niet goed werkt hoeft niet perse een aansluitprobleem te zijn. Sterker nog, veel apparatuur gaat de deur uit en komt in het tweedehandscircuit terecht omdat het een defect heeft.

Goedemorgen, als ik hier nog even mag inhaken, ik heb een Crawford deur, werkt prima, maar de laatste tijd blijft de lamp in de motor knipperen. Als hij helemaal geopend is en als hij helemaal gesloten is. Niet altijd, maar vaker wel dan niet.
Ik heb het lampje er uit gedraaid en dan hool ik een relais klikken of iets dergelijks.

Groeten,

Ton.

klinkt als een indicatie dat er iets niet goed is. als die lamp normaal nooit knipperde, ik meen dat die continu aangaat bij openen en sluiten van de deur. het kan ook voeding zijn die slecht is, elco's gaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ok, dat klopt testman, altijd aan bij openen en sluiten.
Dat gaat ook nog steeds perfect behalve dat de lamp soms knippert bij openen/sluiten en blijft dan knipperen.
Maar vaak gaat het ook goed, elco's gaar zou misschien meer problemen moeten geven?

Ton.

Een eigen topic voor je eigen probleem lijkt me beter.

Dat kump er noe van....

Beste Chadett
is je probleem opgelost? Ik zit namelijk met net hetzelde probleem, geen schemas van ECS602 Crawford en poort stopt ook niet vanzelf met eindeloopschakelaar motor, wel met stopdrukknop,Gr
Rik