Kitchenaid

Hallo,
Misschien iemand hier ervaring mee. De machine draait op stand 1 tm 4 prima maar zodra er doorgeschakeld word naar stand 5 stopt hij met draaien. Koolborstels inmiddels vervangen zonder resultaat. Mijn gevoel gaat naar tandwiel in de gearbox. Iemand een idee?

Op 13 juli 2019 00:06:31 schreef avalonradio:
Hallo,
Misschien iemand hier ervaring mee. De machine draait op stand 1 tm 4 prima maar zodra er doorgeschakeld word naar stand 5 stopt hij met draaien. Koolborstels inmiddels vervangen zonder resultaat. Mijn gevoel gaat naar tandwiel in de gearbox. Iemand een idee?

Gearbox eens openvijzen

Op 13 juli 2019 00:13:56 schreef Multivibbbbrator:
[...]
Gearbox eens openvijzen

Zit ik idd ook aan te denken, maar dan zou je denken dat de motor wel blijft draaien alleen zijn overbrenging mist. bedankt voor het meedenken. Op Google weinig over te vinden

[Bericht gewijzigd door avalonradio op zaterdag 13 juli 2019 00:19:22 (16%)

Shiptronic

Overleden

stand 1 t/m 4 zijn geregeld, stand 5 is "volgas" ? Als het apparaat dan niets doet, is het vermoedelijk de schakelaar die de 230 voeding door verbind rechtstreeks op de motor? bypassed de regeling ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Anoniem

Achter op de machine zit een kapje.
deze kun je dmv een schroefje los halen.
Achter dat kapje zit een regelplaatje en een soort vario ring.
Deze beide vervangen en dan zou hij weer moeten draaien.
Tenminste als we het over een havy duty keuken machine hebben.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op zaterdag 13 juli 2019 12:32:56 (14%)

Heren, bedankt voor het meedenken. Het was oa een aansluiting van een kabelschoentje wat een slecht contact had, kabel zat los.

Shiptronic

Overleden

Mooi dat hij het weer doet !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.