LG 50 PQ 2000 stopt naar +/- 30 sec

wie kan mij een oplossing geven ik heb een LG 50 PQ 2000 gevonden hij zag er goed uit dus heb hem mee genomen en hem onder spanning gezet tot mijn grote verbazing werkte de tv gewoon Maar de blijdschap was van korte duur naar ongeveer 30 45 seconden stopte de tv er mee eerst dacht ik dat het aan de hdmi aansluiting zat maar nee zodra ik als hij is uitgevallen weer op de aan en uit knop druk gaat hij weer aan voor je raad het al 30 tot 45 sec
ik kan solderen en weet een diode en een condensator uit elkaar te houden maar heb wel een goed voorbeeld nodig en een duidelijk voorbeeld waar het in kan zitten als iemand mij kan helpen graag

bedankt

Koop een spuitbusje "koud". Dat is spul wat waar je het op spuit koud maakt. Door nu te gokken waar het kan zitten en dat koud te maken, kan je hopelijk als je goed gokt zien dat ie langer aan blijft.

Dit alles is natuurlijk gebaseerd op MIJN gok dat het iets is wat warm wordt....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

oke ik hoor het relais wel klikken dus ik neem aan dat ik daar in de buurt moet zijn
maar dan is het mij nog niet duidelijk wat er vervangen moet worden
op het internet word gesproken (bij anderen types van LG) dat het een condensator kan zijn
maar kan ik er een condensator in doen met een iets hoger microfarad of moet dat gelijk zijn ?

maartenbakker

Golden Member

Koudespray is in dit stadium een 'wild goose chase'. Een condensator ook, tenzij je ziet dat er eentje bol staat ergens of een tip voor DIT model vindt. Er lopen hier wel een paar mensen rond met de nodige plasma-ervaring.

Gedurende de tijd dat hij speelt, heb je wel beeld en is dat normaal en spikkelvrij?

De tijd dat hij aangaat is lang genoeg om alle spanningen na te meten. De normale voedingsspanningen, maar ook de spanningen die op de xsus worden gegenereerd (waardes staan op een sticker op het plasmapaneel).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Beste Maarten
ik heb de tv nog niet open gemaakt wil eerst genoeg informatie hebben voor ik hem open schroef ik vraag me soms wel af waarom mensen zo iets weg gooien ?? laats een buurman wasmachine houd er mee op koopt gelijkt een nieuwe of ik hem wilde
ik op dit form gekeken en gevonden een IC en een weerstand 6 € totaal en hij doet het weer :)