tuimelschakelaar 13A 40V

Ik ben op zoek naar een tuimelschakelaar die 13A en 40V aankan, dit moet dienen om te wisselen tussen 2 batterijen op een e-bike. De schakelaar moet dus DPDT zijn om te kunnen wisselen tussen batterij 1, uit en batterij 2. Ik vind wel schakelaars tot 10A of schakelaars die wel meer ampère aankunnen maar niet DPDT zijn. Uit America vind ik de schakelaar wel bv; gardner bender gsw-16, maar bij ons vind ik het niet.

Ik heb de zoekmachine geraadpleegd en er kwamen wel een hoop antwoorden maar veel van de links zijn dood of de winkels die aangeraden worden al gesloten, dus stel ik hier de vraag of iemand me de juiste richting uit kan helpen.

Zoiets? https://www.audiophonics.fr/en/switch-buttons/2-poles-3-positions-avia…

NB. zoek op amperes en laat de spanning achterwege.

[Bericht gewijzigd door MGP op zondag 14 juli 2019 08:44:18 (16%)

LDmicro user.

helaas is die schakelaar 20A bij AC, en de ts heeft een accupack wat standaard DC is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mel

Golden Member

13 Amp DC..dat zouden best eens fors uitgevallen schakelaars kunnen worden.
Moet er ook nog onder vollast geschakeld worden, ben ik bang dat het een duur grapje gaat worden.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 14 juli 2019 08:57:15 schreef testman:
helaas is die schakelaar 20A bij AC, en de ts heeft een accupack wat standaard DC is..

Hoezo helaas, die schakelaar zal nooit dc schakelen, je kunt toch niet al rijden overschakelen zonder grote problemen met de besturing.
En die zal het sowieso heel goed doen op DC, werden vroeger gebruikt in auto's voor antennes met motoraandrijving.

LDmicro user.

onder last schakelen miss niet nee, maar de stroom die er maximaal loopt moet er wel door kunnen zonder teveel verliezen. ts vraagt ook om een 40A schakelaar btw..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 14 juli 2019 09:24:01 schreef testman:
ts vraagt ook om een 40A schakelaar btw..

13A 40V lees ik.

LDmicro user.

Beste Dominique, waarom heb je een DP schakelaar nodig? Je kan gerust de ene kant van de batterij aangesloten laten zitten, die accu wordt helemaal "dood" als je 1 van z'n polen onderbreekt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

13A dc door een schakelaartje?
Ik zou er een relais er tussen zetten.
Zoek op 42V dc relais of 36V dc relais

Als je zo grote stroom op DC moet schakelen kun je wellicht een Mosfet gebruiken als schakelaar.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Dank aan iedereen voor het meedenken, MGP's redenering klopt toch, de schakelaar wordt gebruikt wanneer het systeem stil staat. Ik ga ervan uit dat 250Vac overeen komt met 28Vdc, maar aangezien de schakeling gebeurt wanneer er geen verbruik is denk ik dat dit wel oké is.

De link van MGP is ook goed, maar is er geen shop in België of Nederland?