Problemen met Android 2din autoradio

Goedendag audio experts,

Ik heb bovenstaand systeem deze week nieuw gekocht( merkloos, €200,-:google maar naar bovenstaande omschrijving en je vindt hem bij Carpar).
Wat na het aansluiten meteen opviel was het krakende geluid wanneer het volume iets hoger werd gezet. De verkoper zegt dit probleem nog niet eerder gehoord te hebben, en vraagt of de bedrading wel in orde is.
Ik heb de iso aansluiting gebruikt, en de originele radio gaf prima geluid.
Omdat ik het vermoeden had dat het vermogen van de ingebouwde versterker gewoon te laag was, heb ik er een jvc ks-ax202 eindversterker aan toegevoegd. Dit leek te helpen, maar wanneer het volume omhoog wordt gedraaid, schakelt de radio het geluid spontaan uit. Alleen door de stroomtoevoer uit en in te schakelen(via contactslot)krijg je weer geluid.
Wanneer ik het input voltage op de jvc omlaag stel van 5 naar 1 volt, blijk ik het volume wél een stukje hoger te kunnen draaien. Het vreemde is dan dat wanneer ik het volume helemaal dicht draai, er een flinke ruis hoorbaar wordt via de speakers.

Omdat er ook bedrading was meegeleverd om alles met tulpstekkers aan te sluiten(andere stekkeringang op de radio), heb ik dit ook geprobeerd, maar daarbij kreeg ik totaal geen geluid...
Doe ik iets verkeerd, of is er iets mis met het apparaat?

Dank voor het lezen, en mogelijke aanwijzingen!

Groet Cor

Er loopt een soortgelijk topic over deze klachten hier
https://www.circuitsonline.net/forum/view/145343

Wat ook kan zijn dat de massa’s van de luidspreker uitgangen via de din verloop plug aan elkaar zitten.
Datzelfde krijg je ook als je er een versterker achter hangt tenzij er werkelijk massa gescheiden ingangen op zitten.
Het zou me niks verbazen als dat in genoemd topic ook het geval is.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

De 5Volt ingang naar 1 Volt terugdraaien wil zeggen dat je de ingangsgevoeligheid omhoog schroeft.
Over de precieze afstelling zijn vele discussies maar ga uit van het maximale uitgangsvoltage van de headunit ('radio').
Duurdere versies zullen 5 volt of zelfs 8V uitgangssignaal hebben. Goedkope versies 2 volt. (Dit is geen continu uitgangssignaal maar het uitgangssignaal wat zuiver gereproduceerd kan worden als je hem helemaal open draait.)
Het idee hierachter is dat een storingssignaal van bv. 25 millivolt bij je duurdere radio minder invloed heeft dan bij je goedkopere (25mV op 2V is meer dan 1%, 25mV op 5V is een half procent).

Je versterker kan hierop aangepast worden. Bij een 2 volt uitgangssignaal stel je de ingang af op 2V, bij een 5 volt uitgang van een duurdere radio, stel je 'm af op 5V. Dit geeft aan wat voor ingangssignaal nodig is om het maximale vermogen uit de versterker te halen.

Stel dat het maximale uitgangsvermogen plaatsvind bij 20V uitgangssignaal.

Voor een 2V ingang moet je dit signaal dus 10keer versterken, dus 25mV storingssignaal wordt ook 10 maal versterkt (dus 250mV).

Voor een 5V ingangssignaal moet je dit signaal dus maar 4x versterken. Dus het storingssignaal wordt van 25mV naar 100mV versterkt.

Jij draait het 'ingangssignaal' naar 1 volt, dus elke storing wordt (in mijn voorbeeld) maar liefst 20 keer versterkt. Vandaar dat je flink veel meer ruis hoort.

Het uitgangssignaal is gewoon belabberd.

Dank voor de reacties!
Ik ga nog even in conclaaf met de verkoper.
Het liefst zou ik een ander exemplaar willen proberen om te kijken of er verbetering is.
Hopelijk gaat dit lukken.

Groet Cor