Software Sparta Ion

Dit topic is gesloten

Goede dag, mischien dat iemand mij hierbij kan helpen,

Ik heb een aantal accu’s met foutcode: E003 of E0003, accus kan je gewoon laden, en zijn dan vol, capacitijd ook gemeten, en is 95%. Geeft bij aansluiten display ook netjes 100% aan. Als ik dan 1x trap, is me accu opeens 0% en krijg ik foutcode E003 of bij andere accu E0003. Bij het aansluiten van een klein vierkant display (ipv groot vierkant) krijg ik een sleuteltje met E0003.

Is dit puur software dingetje? Of is dit op te lossen met pin 4 aan de gnd te hangen? (wel lastig op te sporen met blauw epoxi rubber)

(Fiets is niet geupdate met de fiets)

Ik heb trouwens ook nog een accu die 1v accuspanning hebben, hoeveel Volt en Hoeveel Ampaire en welke tijd kan ik het beste aanhouden, om een spanning te genereren dat de electronica (relay) om het laden in te kunnen schakelen?

Tevens heb ik ook nog 1 accu met fout E022 (lader start niet) maar lader is goed (vetest op andere accu)

Op 30 juni 2019 21:03:13 schreef kilzone:
Goede dag, mischien dat iemand mij hierbij kan helpen,

Ik heb een aantal accu’s met foutcode: E003 of E0003, accus kan je gewoon laden, en zijn dan vol, capacitijd ook gemeten, en is 95%. Geeft bij aansluiten display ook netjes 100% aan. Als ik dan 1x trap, is me accu opeens 0% en krijg ik foutcode E003 of bij andere accu E0003. Bij het aansluiten van een klein vierkant display (ipv groot vierkant) krijg ik een sleuteltje met E0003.

Is dit puur software dingetje? Of is dit op te lossen met pin 4 aan de gnd te hangen? (wel lastig op te sporen met blauw epoxi rubber)

(Fiets is niet geupdate met de fiets)

Zoals al meerdere keren gemeld: de foutcode 003 bij die accu's is eind print. De cellen zelf kunnen gewoon goed zijn.

Op 30 juni 2019 21:23:11 schreef BenI2C:
[...]

Zoals al meerdere keren gemeld: de foutcode 003 bij die accu's is eind print. De cellen zelf kunnen gewoon goed zijn.

Wat me opvalt is als ik een accu test met groot vierkant display, is accu eerst 100% (want is opgeladen) dan geef ik 1x een slinger aan het wiel, en is de accu 0%, en is km stand 0.

Als ik dan een klein vierkant display (of ronde, is zelfde) aansluit op de accu, geeft hij direct E0003 aan maar ook de kilometerstand van de accu.

Kan het niet zijn dat de accu dan wel bij dat kleine schermpje hoort, maar dat er een andere motor bij hoort, en dat dat die foutcode geeft?

Zijn allemaal ingegoten printen, dus invloed van vocht heeft het niet.

Kan een 11Ah NTA2543 (gele sticker) ook op een fiets met rond scherm? Pakt bij mij alleen groot vierkante scherm, en geen beeld op rond.

Hoop dat iemand kan vertellen of de fietsenwinkel dit kan omzetten naar rond scherm, of dat dit type alleen voor groot vierkant scherm geschikt is.

Alvast bedankt

Als je geluk hebt dan doen ze dit wel omzetten
er zijn fietsenzaken die moeilijk kunnen doen
dus eerst even na vragen.

Op 3 juli 2019 15:23:25 schreef vraag1:
Als je geluk hebt dan doen ze dit wel omzetten
er zijn fietsenzaken die moeilijk kunnen doen
dus eerst even na vragen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of je alle type banaanaccu’s zowel kan gebruiken op rond als op groot vierkant scherm. Of zijn er types die echt alleen op rond of alleen op groot vierkant kunnen?

Of zit hier geen verschil in?

Weet alleen dat bij oude banaan accu,s de print iets kleinere chip heeft dan bij de nieuwe model accu
ook dit weet een fietsen maar wel

Wat is de goude tip om netjes alle cellen uit een banaan accu over te kunnen zetten naar een andere banaan accu? De cellen zitten met witte kit gekit, en dit scheurd de isolatie van de cel af alls je ze eruit wil halen. Is daar nog een handigheidje voor?

Alvast bedankt

Recent heb ik een sparta ion xts overgenomen van iemand die geen zin meer had ermee naar de fietsenmaker te gaan. De battery laadt tot 100% op, maar de trapondersteuning doet niets.

Omdat de fiets zo goedkoop was lijkt het me leuk om een aftermarket chinese controller erop te doen.

Er is alleen zoveel keus dat ik na 3 uur zoeken nog steed geen keuze heb kunnen maken.

Hij moet natuurlijk 24v 250 watt zijn, en voor brushless motors. Maar gebruik je nou de trapsensors etc nog, of kun je beter voor een gashendel gaan en al die brake, PAS, en Hall sensors vergeten?

Ik kwam deze tegen en leek me heel simpel. klik

Als ik alle sparta elektronica eruit heb gehaald, hoe laadt ik dan de battery op zonder te overladen?

Kun je doen, maar zonder PAS sensor is het een illegale snorfiets zonder verzekering, als je ooit een ongeluk veroorzaakt ben je ongelofelijk het bokje.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ik heb een andere vraag nu wil de achterwiel niet meer ondersteunen na dat het wiel uit frame geweest is

Normaal is het achterwiel op 50 nm vast zetten en werkt de boel weer
maar nu niet de fiets gaat vooruit zonder te trappen !

En toch sta alles goed en gekalibreerd met de verichting knop.

Wat doe ik nu nog fout ?

De "kalibratie" (verkeerde term, maar dat is wat Sparta gebruikt) zou dat op moeten lossen. Heb je die correct gedaan? Fiets rechtop zetten, zonder erop te zitten, remmen los?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ja klopt lijkt wel of de computer van slag is
Weet niet of helpt de zekering er uit te halen ?

Al nu de fiets vanachter optil en trap een keer dan draai het wiel tot hij stopt , maar als er op zit blijft hij rijden , dus zou je zeggen dat de druk sensor wel zijn werking doet, maar niet zoals het hoort.

Ja klopt lijkt wel of de computer van slag is
Weet niet of helpt de zekering er uit te halen ?

Al nu de fiets vanachter optil en trap een keer dan draai het wiel tot hij stopt , maar als er op zit blijft hij rijden , dus zou je zeggen dat de druk sensor wel zijn werking doet, maar niet zoals het hoort.

De computer is niet zomaar "van slag", en ik denk niet dat het loshalen van de zekering iets zinnigs gaat doen. Het klinkt alsof je het achterwiel verkeerd gemonteerd hebt.

Mijn gok is dat je de no-turn washers verkeerd om gemonteerd hebt, dan klopt de hoek van de achteras niet, en daarmee werkt de sensor ook niet goed. Er staat L en R op die ringen, controleer dat eerst maar.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

no-turn washers verkeerd om gemonteerd Ja daar heb je gelijk in heb er niet bij stil gestaan dank je zal morgen omwisselen :)

Jaaa daar lag het aan bedankt

Wat de beste afstelling is als je de sparta ion hebt dan links de moer op 50nm en rechts op 35 nm dan fiets hij heel erg lekker

Heb je een fiets ion met versnellingen dan is het net anders om
ben daar achter gekomen na veel uittesten de fietsenmaker weet dat volgens mij ook niet want hier voor af laten stellen en was niks

Op 8 juli 2019 22:33:22 schreef roborobbie:
Recent heb ik een sparta ion xts overgenomen van iemand die geen zin meer had ermee naar de fietsenmaker te gaan. De battery laadt tot 100% op, maar de trapondersteuning doet niets.

Omdat de fiets zo goedkoop was lijkt het me leuk om een aftermarket chinese controller erop te doen.

Er is alleen zoveel keus dat ik na 3 uur zoeken nog steed geen keuze heb kunnen maken.

Hij moet natuurlijk 24v 250 watt zijn, en voor brushless motors. Maar gebruik je nou de trapsensors etc nog, of kun je beter voor een gashendel gaan en al die brake, PAS, en Hall sensors vergeten?

Ik kwam deze tegen en leek me heel simpel. klik

Als ik alle sparta elektronica eruit heb gehaald, hoe laadt ik dan de battery op zonder te overladen?

Ben erachter gekomen dat de battery maar 22 volt aangeeft wanneer hij op 100% lading zit. is het veilig aan te nemen dat de battery kapot of op is?

Ja, vol zou hij ongeveer 28-29V moeten zijn, dus waarschijnlijk zijn er 5 cellen stuk. Wel raar dat hij 100% aangeeft, en de accu niet helemaal afgekeurd is, maar dat betekend wel dat je de elektronica nu nog kunt gebruiken in combinatie met andere cellen.

Als je de accu blijft gebruiken, dus het blijft proberen waarbij hij uitvalt door onderspanning of onbalans in het pakket, zal deze in de elektronica afgekeurd worden, en kun je die elektronica ook meteen weggooien, want die gaat dan ook nooit meer werken met nieuwe cellen. De fietenmaker kan daar dan ook niets meer aan veranderen.

Dus, als je nog iets wilt doen met nieuwe cellen (of andere, nog goede cellen uit andere accupakketten), zou ik direct de zekering eruit trekken, en de elektronica pas met de nieuwe cellen eraan weer inschakelen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Als je de banaanaccu open gemaakt heb om cellen te vervangen. Hoe kan je deze weer netjes dichtmaken? Zijn hier mooie methodes voor? Of is de enige oplossing tapen?

Alvast bedankt.

Krimpkous, daar deed ik het mee. Gaat perfekt.

Op 19 juli 2019 08:07:12 schreef BenI2C:
Krimpkous, daar deed ik het mee. Gaat perfekt.

Thanks. Waar koop je soldeer litze van 1mm2? Ik zie nergens mm2 staan, enkel breettematen, maar dan weer feen diktematen. Mischien dat jij goed litze weet? Linkje?

Alvast bedankt

Weet iemand hoeveel volt een accu hoort te zijn als hij geladen is, en moet je dan laden en daarna par uur niet meten (spanning zakt altijd na het laden) en hoeveel spanningsverschil mag er maximaal zitten tussen cell 1-10 en 11-20?

Alvast bedankt

Dit topic is gesloten