80mV DC tussen badkamer vloer en aarde.

Wat voor opleiding heb je gehad?
Kleuterschool -> lagere school en daarna??

ik neem aan dat de vraag voor mij is?

Ik heb gymnasium-beta gedaan tot halverwege klas 6.
Toen moest ik stoppen (burn out) omdat ik al 2,5 jaar verplicht antidepressiva moest slikken van dr Mengele.. uhh. dr O...

Nu is dat verboden voor kinderen, maar toen kon alles.

Met je opleidingsniveau is niks mis mee.
De wetenschappelijke werkwijze of aanpak is je dus bekend.
In het algemeen zijn die matjes en dergelijke dingen humbug of oplichterstroep.
Werkte dat spul allemaal echt, dan werd het wel door Jan en alleman gebruikt.
Ook blijven dergelijke dingen niet beperkt tot obscure internetsites.
Je kan natuurlijk een wetenschappelijk onderzoek starten of het spul echt werkt. Dan moet je aan de slag met dubbelblindproeven, veel metingen en veel statistiek. Één meting is geen meting.

Op 17 juli 2019 23:00:06 schreef Fe36:
[...]

Ik heb een keer een kabel opengemaakt en er zitten zulke dunne draden in dat dat waarschijnlijk deels of totaal voor de weerstand zorgt.

Meet de weerstand van de kabel. Deze zal ondanks de dunne draadjes hoogstwaarschijnlijk veel minder zijn dan 100kΩ

maartenbakker

Golden Member

Opzich worden aardingsmatjes en -bandjes wel door Jan en Alleman gebruikt, maar dan dus in reparatiewerkplaatsen en fabrieken tegen schade aan onderdelen door statische electriciteit. Ik vind de prijzen die earthingnederland vraagt redelijk fatsoenlijk, vergeleken met wat je bij de groothandel betaalt. Dan ga ik ervan uit dat de kwaliteit wel hetzelfde is.

Daar staat tegenover dat ik mensen die anders geaard willen practizeren, uit gewoonte eerder naar het Cultureel Ontspannings Centrum zou doorverwijzen dan naar Earthing Nederland >:)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik wordt zo langzamerhand een beetje moe van al die mensen die met een willekeurig goedkoop pestmetertje aan van alles en nog wat gaan lopen meten en daar allemaal totaal ongefundeerde conclusies uit gaan lopen trekken. En dat terwijl ze in het geheel niet weten wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn en totaal geen kijk op de materie hebben. De hoogte van de opleiding die die mensen hebben is ook geen maatstaf. Ik kende iemand die informatica studeerde aan de universiteit die bij hoog en bij laag vol hield dat een floppy vierkant was en dat er in de hoes niets draaide. Hoe het dan daadwerkelijk moest werken was niet interessant. De betreffende persoon keek ook nogal neer op mensen met een andere professie waarvoor minder gestudeerd hoefde te worden. Zelf kon deze persoon echt helemaal niets. Zonder andere mensen zou hij doodgaan omdat hij niet eens voor zich zelf iets te eten kon maken. Die universiteit heeft hij wel afgemaakt. Hij kon wel erg goed leren.

Aan de TS: Donder die meter en je matjes weg en ga iets doen waar je goed in bent of ga iets studeren in het grote vakgebied elektronica. Anders doe je jezelf misschien (fysiek) nog iets aan. Tot nu toe ben je er door deze acties uitsluitend financieel op achteruit gegaan. Er staan ook rare proefjes op het internet die ronduit gevaarlijk kunnen zijn. Het is een beetje belachelijk om spanningen te gaan lopen meten op een vloer of in je bed. Je bent dat waarschijnlijk gaan doen door suffe leugenachtige u-tube filmpjes.

Als je met een hoogohmige meter gaat meten tussen twee willekeurige punten, meet je altijd wel wat. Een meetpen in je oor en de andere in het gras van je tuintje? Wedden dat iets meet. Meetpen in jouw autoband en de andere in je schoorsteenpijp van je badgeiser. Ook dan zul je iets meten. Als je er bij volle maan een rondje omheen loopt meet je vast iets anders als tijdens een dikke regenbui en je loopt de andere kant om. Alleen wat meet je dan? Geen mens die daar een zinnig antwoord kan geven

Hubie

Special Member

Het gebeurd(t) niet vaak dat Ex-fietser uit zijn slof schiet.
Het gezegde is "Meten=Weten'
Maar als je niet weet wat je meet?

P.S. Meetpen in je oor kan je een trommelvlies kosten. Maar dit ter zijde. ;-)

dijkmane

Golden Member

die proza van de website van earthingnederland kan zo gebruikt worden in het topic audiofiele nonsense.

aan de TS, ga dingen meten die zin hebben, geen lucht, aarde of vuur

In no Sense, Nonsense
Lambiek

Special Member

Op 19 juli 2019 00:37:40 schreef Ex-fietser:
Ik wordt zo langzamerhand een beetje moe van al die mensen die met een willekeurig goedkoop pestmetertje......

:) :) :)

Aan de TS: Donder die meter en je matjes weg en ga iets doen waar je goed in bent.....

Ik zit eigenlijk op een ander topic te wachten. Bijv. dat de TS een teil in de woonkamer zet en daar in gaat zitten en dan meten tussen hem en de rand aarde. :O

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.