Philips 37PFL8404 / H12

hallo allemaal ik heb een tv Philips 37PFL8404 deze heeft de volgende klachten en zou het fijn van als er reactie van experts van dit model komt mbt de keuze van het repareren van dit toestel. ik heb zelf jaren lang tv voor mijn beroep gerepareerd maar ben niet meer op de hoogte van de voorkomende mogelijk klachten van dit type PFL8404.

wat doet ie wel:

- startprobleem
( je kunt hem aan zetten en nadat hij warm is 5 a 10 min start ie zonder problemen )
- Half display
( het rechter deel valt precies op 50% af en toe weg. je ziet wat digitalen horizontale strepen en soms doet is het gewoon 1 uur helemaal ok.

- Afstandbediening is gevallen maar ik lees ook dat er IR modificatie zijn geweest oa de kabel naar IR board..

ik heb de 6KV condensatoren gecheckt die zien er ondanks iets bruine print goed uit. heb ze nog niet gemeten.

het halve beeld is denk ik het ergste is dit te tackelen door nieuw mainboard of is dit het display..

wie o wie helpt me op weg.....

Begin met de elco's in de voeding te checkrn. Dit soort fouten worden 9 van de 10X veroorzaakt door zieke elco's. Ik neem aan dat er wel een paar bol staan.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
maartenbakker

Golden Member

Dat halve beeld kan simpelweg een slecht contactje zijn dat je kunt verhelpen door het kabeltje tussen de TCON en de driverprint aan die kant van het beeld los te nemen en weer in te steken. De connectoren kun je losklikken door de vergrendeling voorzichtig omhoog te klappen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Slecht starten is vermoedelijk elco's en half beeld is bij deze types meestal beeldscheer,oftewel aanhechting tussen lcd paneel zelf en aansluitprint. Haalbaar?? Ik zou eerst half beeld probleem teckelen.

hoe kom ik makkelijk bij die driver print...is daar een simpel manier voor of moeten de boards eruit..

TCON wordt daar het mainboard rechts mee bedoeld?

[Bericht gewijzigd door charlyd op woensdag 17 juli 2019 22:22:02 (14%)

T,con is het bordje dat bovenaan in het midden onder een afdekplaatje bevind van de tv

maartenbakker

Golden Member

En omdat de hele helft uitvalt heb ik enige hoop dat het geen aanhechtingen zijn maar toch het flatcabletje dat met connectoren vastzit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoop is er wel, maar ervaring gezien is het meestal het scherm....

hello er iemand ervaring met de screen selectie van het mainboard?
(3139 123 64423V2 wk 829.3 )

ik kan een 42" board kopen maar mijn toestel welke een 37" is.

is dit een kwestie van screensize resistor modification of auto detect via de software..

of gewoon niet veranderbaar

maartenbakker

Golden Member

Het nummer dat je geeft is van de kale printplaat, dus je moet wel even dubbelchecken aan de hand van het nummer op de sticker achter de S of je een correct type mainboard krijgt (als hij uit een 42PFL8404H/12 komt zal het wel passen, er zijn geloof ik ook 2 of 3 uitwisselbare nummers, in geval van twijfel even hier vragen met je nummers erbij).

Het instellen van de code werkt gelukkig wel hetzelfde op elk mainboard uit die tijd. Als je een AUO T370HW02 V.9 hebt moet je displaycode 161 instellen in het servicemenu of als je het blind moet doen in de 062598 modus. De juiste displaycode staat trouwens op een kleine sticker aan de zijkant of onderkant van het toestel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De boards voor de 37" en 42" zijn hetzelfde, 12NC 3139 268 6639x.
Het panel wordt ingesteld via de optiecodes in het service menu, even alle optiecodes opnieuw instellen via het service menu. De juiste getallen staan achter op de typesticker van het toestel.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

En als je de optiecodes kunt instellen (dus je hebt beeld om te zien wat je doet), staat de display optie ook meteen goed dus hoef je die niet los in te voeren als ik het goed heb. De optie via 062598 is als je geen beeld hebt om te zien wat je doet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

OK een ander moederbord lost je opstartprobleem misschien op,maar half beeld probleem nog niet. optie code voor beeldscherm kan je via service menu instellen

maartenbakker

Golden Member

Mjah, goed dat je het zegt. Straks geeft de TS geld uit aan een mainboard terwijl het scherm toch een probleem bleek te hebben. De enige volgorde is dus om eerst de oorzaak van het halve beeld te zoeken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik ben gisteren getipt dat mijn probleem aan het LCD scherm ligt dus hij moet helemaal uit elkaar heb ik begrepen.

een truckje was de hoeken een beetje torderen en kijken hoe de response is..

heeft er iemand nog een paar goede tips voor me voor dat ik binnenkort het toestel helemaal kaal ga zetten om bij de LCD aansluiting te komen.

bv kan ik ergens aan zien welke scherm aansluiting de boosdoener is als ik alles open heb liggen. blijkt een van de flat kabels aan de boven zijde te zijn???

maartenbakker

Golden Member

Het kan inderdaad een paneelprobleem zijn zoals smd terecht al schreef, maar heb je de kabels tussen TCON en drivers al gecheckt? En ik geloof dat er in dit geval ook twee kabels tussen mainboard en TCON zitten. Ik weet niet zeker of die ook elk over een half beeld gaan (waarschijnlijk niet), maar toch ook de moeite waard om te controleren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Torderen scherm geeft meestal wel effect als het een LCD issue is... Misschien een dealtje sluiten met ander topic starter??

https://www.circuitsonline.net/forum/view/145857

[Bericht gewijzigd door smd op dinsdag 30 juli 2019 18:39:53 (44%)