staande ventilator stopt met draaien

Hallo,

Gisteren had ik de ventilator aan en na 3 minuten stopte deze met draaien. Je hoort deze wel brommen maar komt niet meer op gang. ik heb hem een setje gegeven en ook dit bleek niet te werken. nu heeft de ventilator 3 standen en als ik 2 van de 3 standen gelijktijdig indruk draait hij wel.

Wat kan er aan de hand zijn?

Groet Jeffrey

benleentje

Golden Member

Kan zijn een defecte condensator, lagers die te zwaar lopen waardoor er spoelen verbrand zijn.
Bij ons op het werk een groot aantal van die staande ventilatoren om het personeel enigszins van koelte te voorzien en elk ja zijn er wel een paar kapot. Die dingen zijn niet echt een lang leven beschoren.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 19 juli 2019 14:41:17 schreef benleentje:
Kan zijn een defecte condensator, lagers die te zwaar lopen waardoor er spoelen verbrand zijn.
Bij ons op het werk een groot aantal van die staande ventilatoren om het personeel enigszins van koelte te voorzien en elk ja zijn er wel een paar kapot. Die dingen zijn niet echt een lang leven beschoren.

Ik heb er nog 1 sinds mijn twaalfde, die doet het nog steeds. het kan dus wel ;-)

benleentje

Golden Member

Ja het kan wel maar wij maar die 40,- ventilatoren gaan niet zo lang mee.

Ik heb er nog 1 sinds mijn twaalfde, die doet het nog steeds. het kan dus wel

Voor het zelfde gaat ben je vandaag 13 jaar geworden :z

[Bericht gewijzigd door benleentje op vrijdag 19 juli 2019 16:23:07 (51%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 19 juli 2019 16:22:00 schreef benleentje:
Ja het kan wel maar wij maar die 40,- ventilatoren gaan niet zo lang mee.

[...]Voor het zelfde gaat ben je vandaag 13 jaar geworden :z

ik denk 36 :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Tja, goedkoop is tegenwoordig duurkoop.

Vroeger tsja, hebben wij ventilatoren (tafel standaard, groot) gekocht bij de Suntron in Hengelo. Iedereen die deze ventilator nog heeft geniet er nog steeds dagelijks van met warm weer. Niet kapot te krijgen en zeer weinig geluid.

Kosten waren toen ongeveer FL 25.-

I love it when a plan comes together !
Shiptronic

Overleden

Je wou toch een (stil)staande ventilator :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

De ventilatoren in Vietnam zijn goedkoop en niet kapot te krijgen.
Meestal van Panasonic of Toshiba merk, maar die krengen blijven draaien.
Ik heb er hier nu zo eentje staan, die stralen gewoon kwaliteit uit.
Een enorme staande ventilator van Panasonic heb betaald amper 20 euro... in vietnam. Die vind je hier gewoon niet.

Er zijn er zelfs waar je een hele zak ijsblokjes in kan doen voor koele lucht. Had ik nog nooit eerder gezien.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op vrijdag 19 juli 2019 20:20:05 (15%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Shiptronic

Overleden

Ik had me er al vaker over verbaast, wasmachine van Panasonic kan je hier ook niet vinden, in Engeland wel.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ja daar zeg je zo iets... Ze verkopen wasmachines in Vietnam van Panasonic en koelkasten van Toshiba... Ooit hier gezien? Ook wasmachines van Toshiba en LG. Er is overigens weinig troep te vinden in Vietnam heb ik wel geleerd.

Een ding hebben ze allemaal wel gemeen; Die zijn allemaal goedkoop en bijna niet kapot te krijgen. Echt kwaliteit krijg je voor je centen daar.
Ik kreeg voor mijn verjaardag een PANASONIC Professionele Tondeuse, hier kon ik die niet vinden.
Ik volg nu ook lessen avondschool als kapster, en die tondeuse is ook weer zoiets dat je niet stuk kan krijgen. Oplaadbaar met Lithium accu.

Waarom Panasonic die apparaten hier niet op de markt brengt weet ik niet, die maken geen rommel.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op vrijdag 19 juli 2019 20:46:42 (31%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
High met Henk

Special Member

Samsung wel. Ook een afrader...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Samsung is toch koreaans, geen Jappans?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mel

Golden Member

Zal wel een of ander vechtmerk zijn, dat ook door Panasonic gemaakt word.
Hetzelfde dat je in Engeland ook geen Opel aantreft..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

@crossfireX: ik ruik een potentieel extra inkomstenbron.

Domein registreren. Ventilatoren-kopen.nl
Via buurland china gratis laten versturen...

Dikke winst ;)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ooit gehoord van het merk Fotile ? Een van de grote spelers op de aziatische markt. Kennis van mij heeft een afzuigkap van Fotile fantastisch ding, krachtig en makkelijk schoon te maken, maar niet in Nederland te koop.
Hebben ze zelf verzonden uit Maleisië.

https://fotileglobal.com/index.php/overview/ProductHoodV

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
vergeten

Golden Member

Zal wel marktbescherming zijn.
De gevestigde "multinationals" weren goede concurrenten.

Ik heb overigens een Bestron ventilator van nu ±18 jaar oud.
Twee keer de (verdroogde)glijlagers gesmeerd en hij loopt weer als een zonnetje.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 20 juli 2019 03:29:26 schreef mel:
Hetzelfde dat je in Engeland ook geen Opel aantreft..

Dat heet daar Vauxhall... Opel-modellen zijn daar niet van het Opel logo maar van Vauxhall-logo's voorzien.

@ topicstarter: ben je al wat verder gekomen? (Ik vind dat de discussie nogal ontspoort namelijk)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 19 juli 2019 20:38:13 schreef CrossFireX:

Waarom Panasonic die apparaten hier niet op de markt brengt weet ik niet, die maken geen rommel.

niet alles wat panasonic maakt is top kwaliteit, ze hebben wel degelijk goed en standaard consumentenspul in het assortiment. oa de standaard airco's zijn er ook niet denderend van. niets abnormaals, mitsubitshi heeft ook consumenten spul welke gewoon herstickerd zijn van een andere fabriek, dat zegt het land van productie al. hun heavy industry range komt uit eigen fabrieken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 20 juli 2019 11:44:25 schreef weardguy:
[...]
Dat heet daar Vauxhall... Opel-modellen zijn daar niet van het Opel logo maar van Vauxhall-logo's voorzien.

@ topicstarter: ben je al wat verder gekomen? (Ik vind dat de discussie nogal ontspoort namelijk)

Inderdaad ontspoort en eigenlijk niet verder. dat ding draait gewoonweg niet als ik 1 stand indruk maar bij 2 standen tegelijk wel. je zou zeggen dat alles dan nog werkt.

Ventilatoren voor hier en voor het Verre Oosten zijn onvergelijkbaar. Daarginds moet een ventilator langdurig keihard werken, als het apparaat na enige tijd de geest geeft, dan krijgt de winkelier gelazer.

In Nederland niet. Als het warm wordt, dan rent iedereen naar de winkel om zo'n ding te kopen, men heeft de kwaliteit van deze fans zodanig uitgekleed, dat het feest na een enkele zomer voorbij is. Het volgend jaar blijkt de fan het niet te doen, en spoedt men zich weer naar de winkel om een nieuwe te kopen. De inkoopprijs van die prullen is zo laag dat het zelfs niet de moeite loont om de onverkochte voorraad te bewaren tot de volgende zomer. Tel uit je winst.

Hoe staat het met de brandveiligheid van zulke ventilatoren die je bijv. bij de Media Markt kunt kopen? Ik mag toch hopen dat ventilatormotoren een thermische beveiliging hebben.

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.

Op 19 juli 2019 14:41:17 schreef benleentje:
Kan zijn ..., lagers die te zwaar lopen ...

Druppeltje olie misschien, kun je snel genoeg uitproberen

reading can seriously damage your ignorance