Sony RDR-AT107 service mode met originele AB

Een leuke voorganger vond het nodig in dit apparaat heel het DVD mechanisme te vernieuwen alhoewel enkel de slede defect was. Gevolg: de elektronica kent de HDD niet meer en geeft bijgevolg E01 in het display.

Volgens de service manual moet je in service mode de boel terug even aan elkaar matchen.
Helaas spreekt het manual ook van een "service remote". Die heb ik natuurlijk niet.

Heeft er iemand de ervaring dat je op een andere manier in service mode kan komen? Een service remote gaan zoeken (voor zover deze nog leverbaar zijn) is not done voor die ene keer dat ik ze nog eens nodig heb.

tnx
Gert

Even een vraag: Wat heeft DVD mechanisme met initialisatie te maken?? Zit daar ook een herkenningsbyte in opgeslagen?? Ik vermoed eerder dat HDD vervangen is... Service remote zou ik eventueellenen van iemand voor deze job. Helaas heb ik deze niet...

nog geen aparte ab nodig gehad voor een hdd aan te melden bij die dingen, in t servicemenu komen, hdd laten formatteren en klaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@smd: het dvd loopwerk zit op een print van waaruit ook de sturing van de HDD gebeurt. Sata kabel van HDD komt er ook op toe.
Klant had zijn DVD schuif vernield tussen tv kastje, de boel bij één of ander nietwit laten herstellen en die heeft drive+print klaarblijkelijk vernieuwd. Er staat overal “OK” opgeschreven. Lijkt me iets dat af-fabriek niet zo is. Sinds dan werkt de harddrive niet meer.

@testman: jij bent deze maand mijn god als je me kan uitleggen hoe ik in dat service menu kan komen zonder die speciale remote. Volgens de service manual kan het enkel maar met die bepaalde remote. Heb me al suf gegoogeld, maar vind er weinig anders over.

ik ken deze recorder niet, maar heb er in t verleden nooit een aparte remote voor nodig gehad, bij geen enkel merk. vaak een toetscombi op het apparaat met opstarten om in dat menu te komen. bij sommigen zat het ook in het gewone menu, kwam een melding dat er een hdd was gevonden, of je die wilde formatteren.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Maar dan nog beeldbuisje, een kaal loopwerk heeft toch niets met die print te maken?? Ik heb vaker een loopwerk vervangen, maar kreeg er nooit een print bij

En stel dat mijn voorganger nu print+loopwerk vervangen heeft? Er staat immers "OK" zowel op het blik van het loopwerk als op die print.

Als je bij Panasonic DVDrecorders een nieuwe drive aanvraagt, krijg je toch ook een drive+erop bevestigde print. Zenders en alles zitten in het geheugen op de print. Zo gek is dat dan toch niet?

Ik heb me in alle geval al gek gegoogeld. Ik vind geen enkele toegang tot de service mode buiten die service remote om. Ik vrees dus dat dit je eerste recorder gaat worden waar dit niet mee lukt Testman.

Tsja, OK er op zetten wil niet zeggen dat het vervangen is.. Vreemd, als ik een loopwerk bestelde voor Sony, kreeg ik echt alleen het loopwerk. Ja, ook wel compleet,maar kon je beter gelijk een nieuwe recorder kopen. Wat is het type remote??

Voor 13,80 Euro te krijgen bij Alie Express, was een eerste hit bij Google

+ verzendkosten...

Toegegeven zo was ik het nog niet gaan zoeken.
Ik hoor even wat de eigenaar ervan vindt.

Bedankt voor de hint!