Stekkerblok in stekkerblok.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Kruimel

Golden Member

Interessant, ik ga eens op onderzoek uit. Het werkt hier echt niet, maar in elk geval een deel van de rest van het internet wel.

Bij doorlussen van meerdere verlengsnoeren bestaat het risico dat je één van de snoeren overbelast. Stel: je steekt een verlengsnoer van 2,5mm² in een wcd, en steekt daarin weer een snoer van 1mm² voor bijv. een koffiezetapparaat (800W), da's dik zat. Dat gaat prima (hoewel het snoer van 1mm² eigenlijk niet juist beveiligd is met de 16A zekering in de kast). Nu komt je collega van een bureau verder met een laserprinter (300W), en het snoer daarvan redt het niet tot in jouw verlengsnoer. Mazzel, hij heeft nog een verlengsnoer van 2,5mm². Probleem opgelost! Omdat hij toch stroom bij z'n bureau heeft lijkt hem een waterkoker (2000W) voor thee wel makkelijk. Moet samen kunnen op 2,5mm². Totaal verbruik (800+300+2000=3100W) zit nog onder de limiet van de 16A zekering (3800W) maar ik denk dat dat stukkie 1mm² het knap zwaar krijgt....
Het lijkt een vergezocht verhaal maar geloof me: ik ben ze tegengekomen.
Ik hanteerde als TD-er bij ons op de zaak de regel dat ALLE verlengsnoeren (minimaal) 2,5mm² moesten zijn, om ver(r)assingen te voorkomen.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

dunne kabels is het grote probleem idd, aderhulzen niet nodig, zo de aders in een stekker. dat is prima als er 1 lampje aanhangt van zeg 60W, maar bij bouwkabels en verlengkabels voor klanten doe ik dat dus niet, gewoon hulzen erop. pas een oven weer in leven moeten brengen die met 14kW op een 1,5mm2 verlengsnoer zat, 3F voeding erop. dat snoer was niet de reden, maar de weggebrande VD die in t water zat midden in de buis, geen aardlek op die groep dus dat duurde even voor die eruit gaat.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik weet nu niet of het eentje van legrand is maar veilig zou ik ze niet noemen. VDR er tussen geknutseld (mooie knal gaf die) en de kabel maar tegen het stopcontact aan gesoldeerd. Effe warme lijm er tegen, proper.

Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift

geen van legrand, mosaic spul ziet er anders uit. dit lijkt een blok waar men een andere aansluitkabel aan heeft gezet, zwart/wit is meer japans..

waar rook was, werkt nu iets niet meer