SMEG Oven SNL90MFX7 werkt niet meer

Wij hebben een SMEG SNL90MFX7 oven die het altijd goed gedaan heeft maar nu ermee gestopt is. Hij heeft de afgelopen maanden een paar keer kortsluiting geven maar na het opnieuw aanzetten van de zekering deed hij het weer. De laatste keer niet meer. Het display werkte niet meer, ik kon de oven dus niet meer bedienen. Ik heb hem open gehaald en zag dat er gewoon stroom stond op alle onderdelen, ook op het display. Wel leek bij de aansluiting de display zwart. Ik heb een nieuw display besteld en hem gemonteerd maar de display werkte niet en de over dus ook niet. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Als ik de oven inschakel staat er gewoon stroom op het verwarmingselement maar hij warmt niet op.

Dank voor jullie hulp

Als er 230V over een verwarming staat en niet opwarmt, is deze defect.ik vermoed eerder dat door defecte verwarmings element een max thermostaat defect is geraakt en de display niet meer voed.

de maximaal thermostaat kan weleens een model zijn wat je handmatig moet resetten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dank voor jullie antwoorden.
Het zou kunnen dat er inderdaad een probleem is met de thermostaat, daar is een van de polen ook aardig zwart. Wat ik alleen niet begrijp is dat het display niets doet als de thermostaat kapot is. De display is nieuw en ik kan meten dat er stroom op staat, toch geeft hij geen licht. Die twee dingen staan toch volledig los van elkaar?

de maximaal thermostaat schakelt doorgaans meer uit als alleen het element. ik weet niet waar je mee meet overigens, maar meten met een spanningzoeker gaat niet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dank testman voor je hulp. Bijgaand een foto van de thermostaat die er in de oven zit. Ik heb een nieuwe besteld, hopelijk gaat dat helpen.
Kun je uitleggen wat je bedoelt met handmatig resetten? Weet je of dat voor deze thermostaat geld?

Dank voor je hulp, Paul

maak de 2 draden van je verwarmingselement los en verbind de 2 draden van de veiligheidsthermostaat met elkaar.
Dan sluit je op de 2 draden die je hebt losgemaakt van je verwarmingselement een multimeter aan. heb je dan spanning?
meet eens ohms op je verwarmingselement: heb je een waarde dan is die waarschijnlijk nog goed, heb je een heeeeel hoge waarde of niks dan is die slecht.
en die veiligheidsthermostaat kan je ook uitmeten op dezelfde manier: dat is eigenlijk een schakelaar die gaat openen bij een te hoge temperatuur (staat er normaal gezien op) dus bij kamertemperatuur en normaal gebruik van de oven is die altijd gesloten.

Als je thermostaat defect is omdat het zo zwart is, zijn meestal de stekkertjes ook defect!