4 standen LED voeding vervangen

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm LED voeding of Driver, zelf ken ik wel iets van elektriciteit maar hier geraak ik niet aan uit. (is al meer elektronica ook)

Ik heb hier 2 verlichte bloempotten van ELHO, met elk zijn eigen stekkervoeding.
Nu het rare is dat één van de 2 voedingen die aan deze potten hangen, geen geheugen heeft, dus telkens de schakelklok schakelt brandt er maar 1 bloempot :'(

De voeding heeft vooraan een drukknop waarmee de lichtsterkte kan ingesteld worden, met 4 niveau's. Die voedingen maken ook wel een vervelend zoem geluid. Dus zou ik deze 2 voedingen graag vervangen door 1, die ook dimbaar is.

Dus daar heb ik even wat raad nodig. En ik hoop dit hier te kunnen vinden :D

Op de transfo/driver/voeding staan volgende gegevens (zie ook foto)
Pri: 220v, 0.15A
Sec: 35mA/105mA/210mA/350mA
==3-18Vdc Max 6W

Ik heb ook eens gemeten op/over 1 van de voedingen en verkreeg volgende gegevens:
Stand 1 > 12.60v - 0.03A
Stand 2 > 13.02v - 0.10A
Stand 3 > 13.67v - 0.20A
Stand 4 > 14.40v - 0.34A

Graag jullie ideeën of beter nog oplossing :) ;) :P

Alvast Mercikes

David.

maartenbakker

Golden Member

Bloempotten in serie en dan een >30V 350mA SELV LED-driver met dimingang.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Een standaard dimbare 6W 350mA LED driver moet dat kunnen oplossen.

@Maarten, of een enkele driver inderdaad, er zijn er zelfs met dubbele uitgang, dat is net wat netter dan het hele spul in serie zetten.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 21 juli 2019 22:39:53 (30%)

Shiptronic

Overleden

Lichtsterke is dus afhankelijk van de stroom, 0,03-0,34 A

Voedingkje bouwen met regelbare stroombron tot max 0,35A spanning ~15V DC zou genoeg moeten zijn.

[edit] mijn voorgangers waren sneller
BACO : https://www.baco-army-goods.nl/lumotech-led-voeding-driver.html , heeft 2 uitgangen, kan een potmeter op om te dimmen € 5,-- Daar kan je zelf niet voor inelkaar prutsen

[edit] degelijk potmeter : https://www.baco-army-goods.nl/potmeter-47k-metalen-uitvoering.html

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Bedankt voor de duidelijke oplossing.
Hiermee kan ik zeker aan de slag.

Ik laat iets weten hoe het gelukt is met de uitvoering.

Mercikes

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.