inschakelstroom begrenzer op generator?

Hallo,

Er speelt het volgende. Op mijn moestuin is geen stroom er werk ik met een generator (Bosch 2400S). Heb een modernere zaagtafel op de kop getikt, alleen deze wil niet starten. Bij de oude tafel kon je de startknop ingedrukt houden zodat de generator even de tijd kreeg de hogere aanloopstroom te verwerken. De nieuwe zaagtafel heeft een drukknop waarna de stop knop te voorschijn komt. Je kan dus eigenlijk niet meer de spanning erop houden waardoor de machine even een poging doet om te starten en er daarna mee kapt. Nu heb ik op internet een inschakelstroom begrenzer gevonden. Zou dat kunnen helpen om de zaagmachine aan de praat te krijgen? De begrenzer kost € 40,--
Graag advies in deze.
Alvast dank, René

mvdk

Golden Member

Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat het voor een goed advies óók wel helpt als de gegevens van de zaagtafel beschikbaar zijn.
Mogelijks staat er iets op een motorplaatje?

Hensz

Golden Member

Op 19 juli 2019 11:12:06 schreef mvdk: als de gegevens van de zaagtafel beschikbaar zijn.

EN die van de aggregaat!
Ik vind de Bosch G2400S (2,1 kVA), maar weet niet of dit de juiste is, vanwege die G dus.

Don't Panic!
mel

Golden Member

Probeer er eerst eens een lange verlengsnoer tussen te zetten.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat er nu precies mis gaat. Als ik het goed begrijp blijft de generator wel werken, maar valt er iets in de zaagtafel uit. Het lijkt erop dat de spanning zo ver inzakt dat er iets in de zaagtafel uitvalt; dat zou een stuk elektronica kunnen zijn, maar wellicht is het zo simpel als een relais dat afvalt. Bij een nieuwe zaagtafel verwacht ik een constructie die voorkomt dat hij na stroomuitval zelf weer opstart, en die beveiliging zou nu in kunnen grijpen.