Extra licht signalering op mobiele telefoon?

Ik ben werkzaam in een niet al te moderne fabriek. In de fabriek draait een besturing software waar je waarden uit kun downloaden via Excel. In Excel heb ik een werkboek gemaakt die deze waarden download deze vergelijkt met gewenste grenswaarden en vervolgen een Push-over bericht stuurt naar een mobiele telefoon. Dit alles werkt prachtig.
Nu is het probleem echter dat er in de fabriek veel geluid heerst en dat we daarom gehoorbescherming moeten dragen.
Ik wil hierom graag een extra signalering op de mobiele telefoon installeren. Ik zelf zit denken aan een soort van metalen klip waarmee je de telefoon in je borstzak klemt en de klip zijde aan de buitenkant zichtbaar is. Op de klip zou ik vervolgens graag een rode led strip maken die brand als de telefoon overgaat.

De vraag: Is er een manier om via de mini-USB uitgang van de telefoon rode leds aan te sturen die oplichten als de telefoon overgaat/bericht ontvangt?

waarom geen peltor headset met bluetooth, kun je ook nog muziek draaien op t werk. het is gehoorbescherming, dus voldoet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kun je die telefoon niet op trilstand zetten?

Op 16 juli 2019 21:02:46 schreef KlaasZ:
Kun je die telefoon niet op trilstand zetten?

In dat soort omgeving heb je vaak niet eens in de gaten dat je telefoon trilt.

Gehoorbescherming met bluetooth nemen?

Zoals gezegd ook meteen muziekje erbij.

Of een mobiele telefoon die voor dat soort omgevingen gemaakt is en zelf al optische indicaties heeft soms. Kijk eens bij CAT of Sonim

Trillen.. dan moet ie best trillen, zeker als je met machines werkt trilt dat al meer dan de telefoon en valt het niet op.

budgetoptie is een simpel bluetooth oordopje onder je gehoorbescherming

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op dinsdag 16 juli 2019 21:10:40 (31%)

ken die omgevingen, heeft iemand al tig x gebeld en je merkt er niks van. ook trillen niet, dat werkt alleen in een broekzak die niet te los van je lijf hangt, geen contact, dan merk je niks van de trilstand.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Hugo Welther

Moderator

Bij de GSM's van mijn kleindochters flitst de flitser elke keer als er een bericht binnen komt. Soms een complete strobo als ze het druk hebben. ROFLOL

Zal dus wel ergens in te stellen zijn in de menu's van de Smartphone.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Een lichtsignaal, zie je dat dan wel? Als je die telefoon in je borszak hebt zitten dan is die toch buiten je blikveld?

Op 16 juli 2019 22:01:00 schreef Hugo Welther:
flitst de flitser elke keer als er een bericht binnen komt.

schijnt bij iPhone onder het toegankelijkheidsmenu te zitten. is bedoeld voor dove mensen.

maar even serieus, waarom hang je niet in iedere ruimte een zwaailicht dat je aan de PLC koppelt?

of het moet altijd werken en dan vertrouw je niet op een excel macro, of het is niet zo kritisch dat het niet erg is dat je het mist.

[Bericht gewijzigd door Progger op dinsdag 16 juli 2019 22:12:11 (16%)

GMT+1

Allemaal goed bedoelde adviezen. Maar triller is geen optie, de flits van telefoon ook niet want telefoon zit in een zak.
Bluetooth speaker ook niet simpel omdat we oordopjes dragen met portofoon verkeer.

Een oplichtende led-strip op de borst gaat wel opvallen denk ik omdat alles voor je rood zal kleuren.

Ik heb deze besteld en ga kijken of ik hier iets mee kan.
Denk dat ik tegen 2 uitdagingen aanloop.
1) Weet niet os de app aan en uit ondersteund bij berichten.
2) Voeding, geeft een telefoon 5V af. Ik heb al een kabel stuk geknipt maar mijn multimeter batterij is leeg dus morgen maar meten!

[Bericht gewijzigd door frigide op woensdag 17 juli 2019 16:29:15 (11%)

Op 16 juli 2019 22:10:15 schreef Progger:
[...]

schijnt bij iPhone onder het toegankelijkheidsmenu te zitten. is bedoeld voor dove mensen.

maar even serieus, waarom hang je niet in iedere ruimte een zwaailicht dat je aan de PLC koppelt?

of het moet altijd werken en dan vertrouw je niet op een excel macro, of het is niet zo kritisch dat het niet erg is dat je het mist.

De werkgever wil een lamp. Maar duurt lang en ik kies liever zelf welke afwijkingen ik binnen krijg. Nu kan ik alarmen uit zetten, veranderen, ranges veranderen, aantal afwijkingen alvorens te alarmeren etc. Zo'n lamp knippert vaker wel als niet als het niet goed is ingeregeld.
Het Excel bestand werkt prima. Uiterst stabiel gebleken de afgelopen week en ook in het rookhok, vergader ruimte, wc, buiten, en op de heftruck te ontvangen.

is zo een bleutooth tracker of keyfinder dan geen optie?

Op mijn werk is er een grote weverij, 190 machines die veel geluid produceren. Ook daar hadden we een probleem naar bereikbaarheid van personen. GSM doorschakelen bij geen antwoord naar een Sagem optus RL302:
(omvormer van Sim kaart naar een analoog signaal) om een ouderwetse telefoon op aan te sluiten. Ipv een telefoon een telefoonrelais om een contact aan te sturen. Daarmee laten we de doorgangsverlichting eventjes pinken om de aandacht te trekken, en een strobo voor enkele minuten.

Ouderwets? Ja, maar het werkt al enkele jaren zo.

Meten is weten
Shiptronic

Overleden

Je hebt bleutooth oortjes in, dan speel je toch even een signaal af? neem 3 verschillende tonen,

1) MELDING
2) KRITISCH
3) ALARM

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

We hebben geen bluetooth oortjes in. Motorola portofoon verkeer. Er zijn mensen die een otoplastic in hebben, anderen dragen oor kappen.

Smartwatch vind ik een goeie.

Je kan een Bluetooth of 3,5mm headset ombouwen zodat deze een een paar felle rode leds aanstuurt.

Dit is misschien ook al goed genoeg:
https://dittowearable.com/
Of bruikbaar om wat leds aan te sturen.