info over IC's in oude videonics video editor?

Ik heb een videonics ‘thumbs up’ video editor (1994) waarvan ik nergens een service manual kan vinden. Ik heb hem open gemaakt en er zitten drie IC’s in, waarover ik eveneens niks kan vinden. Misschien zoek ik niet goed.

Wie heeft een service manual, een gouden zoektip of informatie over de volgende IC’s?

9319 MBR C19976 VDNX10-01

IMCV - 6805 - 18 videonics 92 5C98TLLAD9422

ATMEL 13 AT24C04 10PC

grt,
estebandito

Die laatste is gewoon een eeprom 24C04.
De rest rinkelt bij mij geen belletje. Kon wel eens heel lastig worden om die te kopen na zoveel jaar. Zou ook maar zo een ASIC kunnen zijn die specifiek voor dat merk gemaakt zijn. Dan kun je het sowieso vergeten.

[edit] He, er zijn ineens 2 topics over hetzelfde. Naughty naughty!

[Bericht gewijzigd door flipflop op donderdag 25 juli 2019 18:24:08 (12%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Bedankt voor het antwoord, ik wil de chips niet opnieuw kopen, ik wil weten wat ze doen - vandaar dat ik een datasheet of schema zoek.

ps. sorry ik wist niet dat je niet dezelfde vraag in verschillende topics mag posten ?

maartenbakker

Golden Member

Afhankelijk van het uiterlijk en wat er aanhangt zou die tweede opzich een voorgeprogrammeerde microcontroller kunnen zijn.

Het idee achter alles in 1 topic houden, is voorkomen dat het overzicht kwijtraakt en antwoorden dubbel komen (je laat dus mensen extra werk doen dan).

Je kan een moderator vragen om ze samen te voegen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

sorry ik wist niet dat je niet dezelfde vraag in verschillende topics mag posten

Excuses aanvaard :) maar misschien kun je zelf wel inzien dat publieke webdiensten niet gratis zijn, en dat elke byte dus betaald wordt.

Bovendien is het niet zo handig als er meerdere aparte discussies groeien over een en hetzelfde onderwerp (zoals ook hierboven gesteld door @maarten).

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

is ie defect? vergeet niet dat je de juiste VCR code moet instellen (of aanleren)

en wat wil je er mee doen? de toestellen waarvoor het gemaakt is zijn evenzeer uitgestorven.. :-)

Het apparaat is niet defect, ik wil een bypass maken om het editing gedeelte en alleen de ingebouwde ‘enhancer’ gebruiken, die is goed te circuit-benden om glitch effecten te maken (ik heb er voorbeelden van gezien) maar voordat ik in het wilde weg ga prikken in de schakeling zou ik de chips en/of het service manual willen bestuderen, zodat de effecten niet éénmalig zullen zijn ;)
ps. ik heb inmiddels een verzoek in de andere topic gezet dat deze verwijderd kan worden. Wel zo overzichtelijk inderdaad.