Samsung tv 4k series 6 in loop

Hallo,

Ben graag benieuwd of jullie nog nieuwe inzichten hebben waar het probleem zich voordoet.
Onze Samsung tv met het type Ue49KU6400SXXN blijft steeds in een on/off loop.
Bij het aanzetten van de TV gaat hij steeds kort aan en dan weer uit zonder beeld, maar wel met backlight. Als ik de conenctor tussen mainboard en power supply loshaal brand het backlight. Heb de TV zelfs al volledig open gehad om alle backlights te controleren/testen, deze waren allen ok.

Heb alle fora en youtube al afgezocht en al veel geprobeerd, zonder resultaat.
Ik dacht eerst aan een defect mainboard, dus heb een zelfde (nieuw) exemplaar besteld. Maar bij het vervangen hiervan bleef het resultaat hetzelfde. Hierna een nieuwe power supply besteld, maar ook hier hetzelfde resultaat. Heb een test gedaan door alles los te koppelen behalve de connector tussen mainboard en power supply, main board blijft (ook dan) dan herstarten. Denk zelf misschien aan een defecte zener/ic ergens. Ik heb ook geprobeerd de firmware te updaten, maar is niet te doen vanwege de on/off loop.

Hoor graag of jullie iets weten.

Tnx!
Guus

Vermoedens is een defect moederboard. Ik zou gezien leeftijd eerst maar eens naar je leverancier gaan. Is tenslotte wel erg snel defect...

Het is inderdaad het mainboard.
Het is de nand chip , die is niet helemaal lekker.

Je kunt dit verhelpen met freeze spray ,wel een echt lekker dekentje maken rond en op de chip en ong. 40 a 50 sec de kou laten intrekken.

De eprom resetten kan ook .
Verbind reset met sda en start de tv .
Je kunt nu in het menu van alles instellen/ updaten als dat nodig zou zijn.