camera beelden op pc ontvangen

hallo,
mijn vraag is of ik van mijn beveiliging camera merk Elro de beelden op mijn pc kan ontvangen.
volgens de beschrijving kan ik elke 2,4 GHz ontvanger gebruiken, ik begrijp dat er iets als ontvanger dienst moet doen dat weer gekoppeld is aan de pc, maar hoe en wat, wie heeft er een oplossing voor mij.
vgr; draadje

Shiptronic

Overleden

2.4 word veel gebruikt, WiFi bleutooth zigbee. Wat voor protocol is het?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Vast wel custom, maar met een type is dat misschien op te zoeken.

Ik vermoed dat je de passende originele ontvanger dan moet aansluiten op een video-in/tv-kaart, of dat je een digitale recorder met analoge ingang en netwerkaansluiting of een kastje van aliexpress dat iets vergelijkbaars doet, tussen kunt schakelen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
EricP

mét CE

Is het wel digitaal?

Of is het uit het Chinees vertaald door een automaat en moet je het ding aan een WiFi AP hangen?

Van een 2.4GHz wifi ontvanger weet ik zeker dat ie geen 2.4GHz zigbee kan ontvangen(*). Elro heeft je verkeerd voorgelicht en kan je misschien helpen om de juiste ontvanger te vinden.

(*) Random voorbeeld van protocollen die een naam hebben, waarschijnlijk gaat het over een naamloos protocol op 2.4GHz, en dat praat wat lastiger.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
vergeten

Golden Member

Weer zo'n gistopic waar relevante info niet in de startpost staat! :(

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

De camera is ongetwijfeld een antiek anaal-oog model met zo'n zendertje dat wifi wegdrukt en als het fysiek mogelijk was zelfs op de magnetron zou storen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ELRO (Roos Electronics) heeft een aantal China made Wifi IP camera’s in zijn assortiment, gewoon basic spul.

In de beschrijving van de camera staat welk standaard IP adres de camera heeft. Kwestie van camera aanzetten, achter de PC het IP adres in de browser invoeren en dan moet het cameramenu verschijnen waar je mogelijk met een standaard user: admin / password: admin of iets dergelijks (zal ook in de beschrijving staan) in kunt loggen. Camera via dit menu aanmelden op de locale Wifi router en hij is online. Meestal nog losse software downloaden van de ELRO site om de beelden op de PC te kunnen bekijken, etc. Op de ELRO site zal je ook de gebruiksaanwijzing in pdf kunnen vinden.

Heb je meer hulp nodig, begin dan even met een type nummer van de camera te vermelden.

Tidak Ada

Golden Member

Op 28 juli 2019 16:14:36 schreef T-sec: [....]
In de beschrijving van de camera staat welk standaard IP adres de camera heeft. Kwestie van camera aanzetten, achter de PC het IP adres in de browser invoeren en dan moet het cameramenu verschijnen waar je mogelijk met een standaard user: admin / password: admin of iets dergelijks.....[....]

En dan vooral dat WW veranderen in een sterk WW !!!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 28 juli 2019 17:58:10 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Je kunt aan dat wachtwoord schroeven wat je wilt, die dingen zijn zo lek als een mandje ... dus dat gaat je niet redden.
Als je elcheapo cams wilt gaan netwerken is er maar 1 goede oplossing, zorgen dat ze geen verbinding kunnen maken met de buitenwereld.

Op 28 juli 2019 17:54:35 schreef Tidak Ada:
[...] En dan vooral dat WW veranderen in een sterk WW !!!

Gewoon doen, maar...
Dat ding zit dan op je prive-netwerk, waar als het goed is niemand bij kan.

Als dat ding wifi heeft... Hoe komt dat ding jou wifiwachtwoord te weten?

Ik heb afgelopen week op 2 locaties het wifi-wachtwoord gekregen omdat ik daar op de "gratis wifi" mocht. Dingen als een serie letters-cijfers op volgorde zoals ze op je toetsenbord zitten is NIET veilig, hoewel je daarmee WEL sommige "er moeten cijfers inzitten" controles weet te foppen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 28 juli 2019 18:01:22 schreef Sine:
Je kunt aan dat wachtwoord schroeven wat je wilt, die dingen zijn zo lek als een mandje ... dus dat gaat je niet redden.
Als je elcheapo cams wilt gaan netwerken is er maar 1 goede oplossing, zorgen dat ze geen verbinding kunnen maken met de buitenwereld.

En dan heb je nog de back-door techniek die de fabrikant zelf implementeert om eigen hardware op prestatie te monitoren maar wat volgens zeggen volledige toegang geeft. Er zijn bedrijven die bepaalde merken IP camera’s hebben laten vervangen voor merken die geen back-door techniek garanderen. Niet iedereen wil pottekijkers zoals met bijvoorbeeld een Huawei wordt gesuggereerd.

Sine

Moderator

Precies die "features" bedoel ik ;)

Als het ding geen route naar buiten heeft (en als het even kan niet naar de rest van je netwerk) kan er weinig meer gebeuren.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 28 juli 2019 19:44:07 (65%)

oke bedankt voor de antwoorden,
gr; draadje

maartenbakker

Golden Member

Op 30 juli 2019 15:58:23 schreef draadtje:
oke bedankt voor de antwoorden,
gr; draadje

Alleen jammer dat je er misschien niets mee kunt, en anderen die dit lezen al helemaal niet. Zou je zo vriendelijk willen wezen om alsnog het TYPENUMMER te vermelden?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lambiek

Special Member

Op 28 juli 2019 12:08:32 schreef draadtje:
volgens de beschrijving kan ik elke 2,4 GHz ontvanger gebruiken,...

Ik zou het met een draadtje doen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Zeer lang geleden had ik in een doe-het-zelf-zaak een set van 2 bewakingscamera's met een wifi-ontvangertje gekocht. De uitgang van de ontvanger was een gewone videoplug en een audioplug die je in een VHS-videorecorder moest pluggen.
In plaats van deze in de recorder te steken sloot ik deze pluggen in een video-capture card (merk Pinnacle??) die al in mijn pc zat. Het geheel werkte zoals naar behoren. Enig nadeel die ik toen had was dat een harde schijf van 250MB al heel behoorlijk was, en video opnemen slorpte daar heel veel ruimte van. Maar met schijven van +1TB, voor de prijs van een schijf van enkele 100 MB van toen, is dat minder probleem.

Depeet
maartenbakker

Golden Member

Dat is het systeem dat ik eerder als anaal-oog omschreef en werkt niet met wifi.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

@depeet

Hoewel die vaak op 2.4GHz werken is dat ook de enige overeenkomst met wifi. Het is gewoon analoge video op 2.4GHz.

Sterker nog die (on)dingen zitten midden in de wifi band en maken al het verkeer rond kanaal 6 compleet onmogelijk met hun continue draaggolf.

Op 31 juli 2019 08:36:50 schreef depeet:
... Maar met schijven van +1TB, voor de prijs van een schijf van enkele 100 MB van toen, is dat minder probleem.

Alleen kan je er wel een schijf mee opbranden in een jaartje. Elke seconde van een jaar 20 beelden wegschrijven kan fysiek wat veel zijn voor een paar spoeltjes in een schijf. WD heeft er de zogenaamde Red en Purple label schijven voor.

Sine

Moderator

RED's zijn voor NAS, purlple is voor video inderdaad, en die wil je echt niet voor wat anders gebruiken.
Die hebben als modus: Fouten? Gewoon doorgaan!

maartenbakker

Golden Member

Dat zou ze in theorie geschikt maken voor een raidcontroller, maar daar zijn ze dan weer te langzaam voor. Videorecording is wel echt een vak apart.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

WD heeft voor mij afgedaan toen ik een paar normale WDs in een raid had gezet. Kennelijk detecteren ze dat en dan gaan ze treiteren. Ieder request duurt gewoon 100ms. "maar mijnheer, dat is WEL normaal. U gebruikt desktop schijven in een RAID, dan garanderen we niet de performance".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/