Vlakke superultrawide monitor gezocht.

Arco

Special Member

Ik zie ook niet in hoe die Actualtools zou doen wat je wilt...
Neem dan liever Remote Desktop, gratis en kan ongeveer hetzelfde...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 juli 2019 17:35:05 schreef weardguy:
Waarom zou je dat precies doen? Het lost jouw probleem van 2 computers op 2 monitoren waarvan je de inhoud van die 2 computers over die 2 monitoren naadloos heen en weer wilt slepen, NIET op.

Nou, ik had software net gevonden toch het is ondertussen ook al duidelijk dat deze van geen nut is. Dis kunnen we dus gelijk afvoeren.

Op 26 juli 2019 18:26:18 schreef Dratsabylgu:
Ik gebruik zelf 3 monitoren naast elkaar. Maar soms heb ik een extra PC nodig om iets te testen dat ik niet op mijn hoofd-pc wil hebben. Dan maak ik een virtuele machine aan en start die en zet hem dan op het meest rechtse scherm maximized.

Nou, je idee om een virtuele machine te gebruiken is ook helemaal niet slecht Dratsabylgu !

Even wat gezocht op dat principe van "remote desktop" om zo te werk te gaan.

Met software zoals bijvoorbeeld "Teamviewer", "Remote PC", enz ..., zie ook o.a. hier : https://www.softwaretestinghelp.com/remote-desktop-software/ zou ik al een heel eind verder geraken.

Dan is het basis idee dus het volgende : 1 "client PC" waarop 2 monitoren aangesloten zijn (dat zou geen enkel probleem mogen zijn) en één "remote PC" zonder monitor (als dat lukken gaat). Op de 1de monitor kan ik dan de client PC plaatsen en op de 2de monitor de remote PC. Zodoende kan ik dus beide PC's besturen vanop één plaats (één PC) en beschik dan toch over een monitor voor elke PC.

Ik ga er hier dan wel van uit dat de remote PC geen monitor nodig heeft (zolang alles goed gaat) anders komt er nog een 3de monitor bij die ik eigenlijk niet nodig ga hebben.

Zit mijn manier van denken wat juist of zie ik hier weer wat over het hoofd ?

KGE

Golden Member

Heb je ook al eens gedacht aan virtuele machines op 1 enkele PC ?

Arco

Special Member

Met software zoals bijvoorbeeld "Teamviewer", "Remote PC", enz ...

Als het Windows is heb je Remote Desktop er toch al bij? (MSTSC.EXE)
Teamviewer heb ik een tijdje terug noodgedwongen (omdat de klant het wilde) moeten gebruiken, maar ik kan er niet enthousiast over worden... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Remote desktop werkt eigenlijk prima, ik weet niet wat je op die tweede machine allemaal wilt doen, maar normaal hoef je direct op de file/data server überhaupt niet te zijn.

Shiptronic

Overleden

Op 27 juli 2019 18:53:03 schreef Arco:
[...]
Als het Windows is heb je Remote Desktop er toch al bij? (MSTSC.EXE)
Teamviewer heb ik een tijdje terug noodgedwongen (omdat de klant het wilde) moeten gebruiken, maar ik kan er niet enthousiast over worden... ;)

Bij Home niet ! je moet Pro of Ultimate hebben, bij server lijkt her me normaal, is vind het geweldig, gewoon remate achter je eigen PC zitten, waar en met wat je ook inlogt.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Nou, er staat me dus nog wat uitzoek en uittest werk te wachten. Veel mogelijkheden en opties zie langskomen.

Met hierbij dank voor al de info en het meedenken.

teamvieuwerwerkt wel goed, maar dan is de pro versie nodig. dan kun je er wat meer mee.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Een PC hoeft geen scherm te hebben als je Windows en een remote software hebt geïnstalleerd. Je aanpak kan werken.

Als je nog geen software voor remote hebt kijk dan naar (Real/Tiger/Ultra)VNC. Dit is gratis. Teamviewer is ook gratis maar commercieel en mogelijk minder efficiënt dan VNC en je moet ze vertrouwen niks geks te doen met je PC, zij hebben immers je inlogcodes.

Je kan zelfs enkele windows (bijvoorbeeld de browser) vsn remote pakken zonder heel de desktop remote te hebben.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op maandag 29 juli 2019 08:16:25 (13%)

Ter info voor zij die dit topic wat gevolgd hebben :

Net deze monitor gevonden, een DELL : U4919DW.

https://www.dell.com/nl-be/shop/dell-ultrasharp-49-gebogen-monitor-u49…

Zeer kleine kromming en geschikt voor 2 PC's. Zo, weer een stap verder.

Nog dank.

Shiptronic

Overleden

geschikt voor 2 PS's, maar kan je dan applicaties zelf over het hele scherm plaatsen?( ik vermoed 2 bureaubladen naast elkaar , en dat het dan op houd)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 31 juli 2019 22:24:11 (28%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ik snap de issue nog steeds niet zo.

je hebt advies ingewonnen, waaruit blijkt dat 2 pc's handig is. ik denk dat KJ7Z het aan het rechte eind heeft. 2 PC's die identiek zijn, en vanaf een 3e netwerkwerkschijf kunnen werken. de netwerk schijf is dan een server of NAS, maar niet de backup PC. in jouw situatie is er geen backup PC, beide hebben andere functies. je kunt dit beter met een KVM switch of remote dekstop oplossen. vergeet niet dat remote desktop ook slijtage aan jouw eigen PC betekent, ook al staat hij niets te doen, draaien ventilatoren etc, ook al toont hij beeld van de 'vrouw-pc'

sowieso begrijp ik die 2e pc niet helemaal goed.
wil zij ook werken met audio? kan zij gebruik maken van een laptop, tablet, chromebook o.i.d? of heeft zij bepaalde elementen nodig van jouw systeem? (bibliotheek, speakers, zitplek?)

momenteel lijkt mij een laptop bij de lokale computerboer goedkoper als wat je nu van plan bent. het voordeel hiervan is dat je tegelijk gebruik maakt van je eigen systeem (kan je vrouw ook vanaf de bank luisteren)

wat betreft slepen van vensters:
als je links en rechts "racks" hebt met apparatuur, lijkt mij persoonlijk fijner om 2 identieke monitoren met (hetzelfde) beeld dicht bij de racks te hebben.

gewoon het beeld dupliceren in windows, of een hdmi splitter kopen.

een simpele Full HD monitor kost niet meer dan 130 euro tegenwoordig, al zou je er boven ieder rack een hangen + een in het midden ben je goedkoper uit dan 1 ultra brede monitor, of randloos is je echt die meerprijs waard?

GMT+1

Op 31 juli 2019 20:56:36 schreef K7Jz:
Mooi! Wel lage resolutie!

Pardon? 5.120 x 1.440 pixels noem ik niet laag...

@ Shiptronic. Nee, het zou me echt verbazen als je beide PC's tegelijkertijd kan bedienen. Het is een van de twee. KVM's zijn geen wonder-apparaten, maar schakelen tussen beide PC's heen en weer.
Met PBP kun je wél 2 afzonderlijke bronnen naast elkaar weergeven.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.