voedingsbord philips 42PFL9603D/10

Hallo leden,
Ik heb een kapot POWERBOARD 310432852763 van mijn philips 42PFL9603D/10.
de weerstand 3197 is doorgebrand maar ik weet de waarde er niet van heeft iemand een schema van deze kaart?
Met vriendelijke groet,Luckymeauke

Sine

Moderator

Een uitgefikte weerstand komt meestal niet alleen.

Arco

Special Member

Duidelijke foto zou helpen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

nee Sine was ik ook al bang voor zal wel een andere tv moeten aanschaffen helaas maar bedankt voor je antwoord.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Recht toe recht aan switcher dingetje, dat moet te fixen zijn.

maartenbakker

Golden Member

Met een condensatordropper die soms stukgaat. Er is meer geschreven over deze voeding op het forum.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Sine en Maarten bedankt voor jullie reaktie top

hallo leden kan en wil er iemand op het bovenstaande schema aangeven wat de condensatordropper is dan probeer ik die ook nog te krijgen.
B.v.d. groetjes Luckymeauke

maartenbakker

Golden Member

Aangezien de weerstand stuk is, is er meer stuk dan de weerstand en eventueel de condensatordropper. Je zult dus moeten meten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja Maarten daar was ik al bang voor dat lukt me zelf niet meer helaas zag een print op ebay misschien is dat dan een oplossing en anders maar even sparen voor wat anders.
met vriendelijke groet,
Auke

zie nu met een loep dat er meerde componenten stuk zijn, ik laat het maar zitten zal nog even door zoeken naar een 2e hand voeding.
Iedereen bedankt voor de gedane moeite.
Groetjes luckymeauke

maartenbakker

Golden Member

Repareren is alsnog geen wereldramp, er is wel over geschreven en misschien wil een van de meelezers het ook wel doen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."