paneldefect of TCOn Samsung UE32/46D200 smarttv?

Ik heb helaas twee toestellen met defecten in het beeld. Bij de 32" versie aanvankelijk een raster met geinterlineerd patroon en schaduwwerkingen over het beeld heen bij aanzetten. Dacht zelf eerst aan een defectpanel en twijfel nu ik een grote 46" overnam die helemaal geen beeld meer gaf maar na aansluiten van een (ipv twee) tcon kabel toch weer goed beeld gaf op een helft van het beeld . Echter na wisselen van de ene tcon 32" op de 46" lijkt de storing meegekopierd naar de 46" die nu ook een geinterlineerd gestoord beeld geeft.

Zijn nu toch de tcons of de panels defect >zo ja hoe uit te sluiten ?? Weet iemand ook iets af van de tcon usb download optie in het service menu ???

*hier heb ik geen app voor nodig

32 en 46 Inch Tcons kan je niet wisselen en geeft het rare effect en heb het vermoeden dat in de 32" een verkeerde tcon zit. Daarnaast is er sluiting in je 46" paneel in het zwart blijvende deel. Misschien kan je op een russische site wel een methode vinden DMV doorsnijden van gate lijnen.

Ik heb een ander tcon besteld. Een defect panel met half in beeld lijnen van links naar rechts (soort raster) is dat ook een tcon of meer panel probleem?

*hier heb ik geen app voor nodig

Meer een Tcon euvel...vermoed ik...