Lamp schakelaar

Ik heb een bedlampje waarvan dat aan- en uitgeschakeld wordt door een ring die om de staander van het lampje zit met de vingers vast te pakken.
Soms krijg ik het lampje niet uit, wanneer ik mijn vingers dan nat maakt lukt het wel.
Nu krijg ik het lampje helemaal niet meer uit, maar gaat soms dan wel op ‘halve kracht’ branden.
Uiteindelijk heb ik de stekker er maar uitgetrokken.
Ik weet niet hoe deze ‘ schakelaar’ werkt, maar kan die op een of andere manier ‘ werkend’ gemaakt worden?

als dat jaren wel goed werkte is die touch schakelaar stuk. anders heb je zelf miss geen aarde, als je in bed ligt bijvoorbeeld. pak je dan met je andere hand de vensterbank vast of de radiator dan werkt het vaker wel goed.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Waarschijnlijk kan het lampje dimmen door de rand vast te houden. Als je met natte vingers de ring aanraakt zal hij wat van slag kunnen raken.

Probeer het eens met je handpalm

als je onlangs dat lampje hebt gewisseld, waar er voorheen een gloeilamp inzat en nu led kan daar ook een oorzaak liggen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
pa3gws

Golden Member

Wat is het materiaal van de ring die kan ook in de loop der jaren geoxideerd zijn.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

KISS oplossing: lampje open, alle elektronica eruit, snoer direct op fitting aansluiten, snoerschakelaar in het snoer monteren.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein