Thomson tv 55 ua8596

Heb voor afbraak een tv Thomson type 55ua8596 gekregen.heb daar eens naar gezien.heb geen beeld en geen klank.heb op het moederbord de 3 de 5 en de12volt.bij het starten komt de baklight open zakt dan terug.de spanning bij start is 120 v ,en zakt dan terug naar 105v.
Bij het ontkoppelen van het mainbor?,geen baklight,hier moet het mainbord wel degelijk aangesloten zijn.Kan ik hieruit wel degelijk een defect mainbord uit besluiten.Iemand wegwijs in Thomson tv
Kan hier geen schema van vinden?
Vgr Steff

maartenbakker

Golden Member

Thomson is alleen het merkje denk ik. Mogelijk een TCL?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo ben er bijna zeker van een defecte backlight zonder backlight gaat deze in beveiliging

Dan zal ik eens met een ledtester de 2 ingangen uittesten aan de afgelezen spanning zou ik dan een verschil van spanning die de leds trekken een verschil moeten zien?Ben ik juist?

maartenbakker

Golden Member

Dat zou zomaar kunnen. En anders kun je misschien donkere plekken zien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Mainboard is OK, LEDs zijn defect, met grote zekerheid te zeggen

Bedankt al.Zal maandag eens de leds testen,en laat iets weten
Nog een fijn week-end allemaal.

Ik heb met een ledtester de 2 aansluitingen,en
I ik meet op beiden 190v= maar er is maar een waarbij de leesvoer een deel oplichten!Dus nu voorzichtig proberen bij de leds te geraken en dan zien we verder?
Vgr

Op 19 augustus 2019 16:15:16 schreef STEFF:
Ik heb met een ledtester de 2 aansluitingen, getest en
I ik meet op beiden 190v= maar er is maar een waarbij de leds een deel oplichten!Dus nu voorzichtig proberen bij de leds te geraken en dan zien we verder?
Vgr

Hoe demonteer ik het best het panel zonder het te kapot te maken het is een 55 en gebogen.wat de beste manier.van die zuignappen heb ik niet!

STEFF IK denk niet dat het u gaat lukken zonder het scherm te breken curve is iets moeilijker op te nemen en zuignappen gebruiken is te riskant

ja maxtv tot mijn groot spijt moet ik niet tegenstaande veel had vastgeplakt zoals op you tube gezien! gij toch gelijk hebt .Bij het terug monteren,een hoekjedat gespannen zat met alle gevolgen van dien.Nogbedankt en tot de volgende.
steff