philips led tv wel ambilight en geluid geen beeld

Ik heb hier een Philips led tv model 43PUS6501/12. Als ik die opstart doet het ambilight het even maar ik krijg geen beeld. Als de tv op standbye staat knippert het rode standbye lampje. Als ik hen aanzet licht gewoon het Philips logo wit op(midden op de console) en deze blijft ook aan. even gaat het ambilight branden en gaat dan ook weer uit.Weet iemand wat deze tv mankeert?

maartenbakker

Golden Member

Het knipperen is bij Philips een foutcode, je zult dus even moeten tellen hoe vaak het ledje tussen de pauzes knippert.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Soms blijft de rode led constant branden andere keer knippert die oneindig oneindig. Kunt de tv wel inschakelen maar geen beeld.

Probeer eens met een zaklamp op het scherm en kijk eens goed of u dan wel beeld waarneemt

Kijk een op de voeding naar de transfo,s of u geen brandpler kan zien heb dit al meegemaakt met dit model

Ben 3 weken afwezig meld me daarna weer terug

Geen brandplekken bij de travo's. Ik denk dat het moederbord kapot is maar zeker wetem doe ik dat niet.

Gedaan helpt niet nog steeds geen beeld. A;s ik de stekker vd tv in de wandcontactdoos doe blijft het led lichtje knipperen. Soms kan ik de tv aanzetten dan licht het kleine logo midden onder op maar geen beeld!! Dus ook geen philips logo in het scherm. Soms knippert het rode led lichtje niet dus gewoon normale standbye. Dan kan ik de tv opstarten maar geen beeld alleen links onder in beeld kleine lichtflits maar wel heel vaag. Het kleine logo midden onderin gaat wel branden. Iemand een idee??

Ik vermoed slechte backlight leds.

Heb dit reeds voorgehad met een 43pus6551
Aangezien het logo onderaan oplicht vermoed ik dat het mainboard ok is.
Scherm strippen en leds testen.
Er bestaat een kit om ze allemaal te vervangen.

Hoi Sprint,
Ik heb de tv maar weer eens uit de kast gehaald en heb met de labvoeding de leds getest. Op elke ledstrip is er wel 1 led kapot op een zelfs 2.
Aangezien ze in serie geschakeld zijn weet ik genoeg. Ik ga binnenkort nieuwe strips bestellen. Je hoort van me

Vandaag de backlights vervangen en het apparaat doet het weer> Bedankt voor jullie hulp en feedback