Plaatsen 1din pioneer in 2din Opel Agila

beste mensen,

Voor mijn schoonzoon probeer ik een pioneer radio in het open vak van een Opel Agila uit 2005 te plaatsen. Ik heb een tussenstekker en een 1din plastic houder aangeschaft. als ik de radio aansluit doet hij het, maar de accu loopt leeg. Ik had gehoord dat ik dan rood en geel eens moet proberen te wisselen. Dan doet hij het ook, maar ik heb nog niet getest of de accu dan ook leegloopt omdat dat niet praktisch was.
De autoradio doet het als je de sleutel erin steekt, ook als je de motor uitzet doet hij het nog, maar hij stopt als je de sleutel er uit haalt.
Wie kan mij hierbij verder helpen?

Ik zag nog dat er een oranje draad niet uit de radio komt, maar wel aan het adapter deel zit.

Sine

Moderator

Rood en geel is geschakeld (ACC) en continu,

Hoe en waarom weet ik niet, maar radio fabrikanten willen blijkbaar die kleuren wel eens doorelkaar gebruiken..

En dan blijft er inderdaad voeding op de radio staan en zal het ding de accu leeg trekken.
Als deze draden verkeerd om zitten blijft (meestal) de radio ook aan bij het fazetten van het contact.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Accu was leeg gelopen toen rood op rood zat en geel op geel.

Uit mn hoofd was bij Opel acc en constant + juist omgewisseld en dan is het idd rood op geel en geel op rood de juiste manier van schakelen

Bij twijfel ff meten welke de constante voeding is.

Hoe meet ik wat de constante voeding is? Sorry, weet er niet zo veel van. En dan moet de constante aan welke?

met contact uit meet je 12V op de constante spanning, ik denk de gele draad in de stekker. ACC meet je alleen met contact aan 12V op.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dank allen. Ik ga er mee bezig als die auto beschikbaar is. Ik denk dat het wel gaat lukken. ?
Vriendelijke groet, Lex Lugthart