Ik probeer mn pc aan audio te aansluiten

Hallo ik heb eer raar iets wat me nu even niet duidelijk is
ik heb een stereo en ik probeer mn computer aan mn stereo te hangen maar loop tegen raar probleem aan
ok begin ik heb een pc met asus xonar essense gtx geluids kaart in mn pc
ok had wat aarde probs (dacht ik eerst)
dus hup eerst tv optisch gescheiden via dac converter
werkt niet toen pc los gekoppeld met av distributie versterker
ok aardlus weg maar nu klapt mn versterker dr bij 25% van volume eruit
enig idee iemand?

vergeten

Golden Member

Op 22 augustus 2019 18:43:56 schreef Rel:
Hallo ik heb eer raar iets wat me nu even niet duidelijk is

Mij ook niet.

ik heb een stereo en ik probeer mn computer aan mn stereo te hangen maar loop tegen raar probleem aan

Met een stuk touw kom je er wel.

ok begin ik heb een pc met asus xonar essense gtx geluids kaart in mn pc

in het begin schiep god de aarde (als je erin gelooft)

ok had wat aarde probs (dacht ik eerst)

Bij de Gamma kan je je (pot)aarde aanvullen.

dus hup eerst tv optisch gescheiden via dac converter

heb je er een windscherm tussen geplaats?

werkt niet toen pc los gekoppeld met av distributie versterker

av maria kan je in de kerk zingen en koop een sterkere distributie!

ok aardlus weg maar nu klapt mn versterker dr bij 25% van volume eruit enig idee iemand?

Nee geen idee maar als je versterker staat te klappen is er onbalans in de trommel en/of de schokbrekers zijn defect. Ik zou terugslaan.

Nu even serieus, geef wat meer en duidelijke info
welke apparatuur gebruik je merk, typenummer(s) waarmee sluit je het aan, etc.
En pas aub je taalgebruik wat aan, voor iemand van 1967 lijk je wel een puber :)

En dat hoeft hier niet hoor we begrijpen best "normaal" Nederlands.
Dan wordt ook de kans veel groter dat je bruikbare antwoorden krijgt.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

En gewoon analoog via geluidskaart naar aux ingang versterker. 3,5 jack naar 2 x tulp. Het verschil in geluid tussen een digitale oplossing hoort geen hond.

Ha Rel,

Wouw :o dat is een heel verhaal maar echt duidelijk is het voor mij niet.
Wat is een DAC converter om de TV optisch te scheiden :?
Het laatste zeg mij helemaal niets wat klapt er uit !

Ik denk even terug naar de begin situatie alle toeters en bellen er tussen uit en je installatie zonder PC aansluiten kijk of het weer werkt als voorheen.
Als dat in orde is kan je gaan bouwen :D

Als je PC geaard is en dat zou moeten voor de veiligheid tegen de lekspanning van het netfilter.
Als je dan de audio kaart in de PC verbind met je audio installatie welke ook gekoppeld is met het antenne systeem dan gaat het fout.
Dat is normaal :( dit komt omdat het antenne systeem op een geheel ander punt in de wijk geaard is als jouw PC.
Het enige wat moet gebeuren is er voor zorgen dat de koppeling van jou installatie met het antenne systeem galvanisch gescheiden is.
Er is een standaard galvanische scheider te verkrijgen niet duur op het moment dat je deze gebruikt moet ook je audio installatie geaard worden.
Vaak zijn de netsnoeren niet voor zien van randaarde (dubbele isolatie) maar is er wel een aardschroef aanwezig.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

sorry maar leuk hoor
ik probeer gewoon mn pc aan mn versterker te hangen zo moeilijk is dat toch niet
om me dan gelijk uit te maken als kleuter nee das niet eerlijk ik zoek gewoon een probleem wat ik 123 niet zo kan vinden en tis zowel een komplete denon lijn en een komplete JVC lijn beide 100 watt rms per kant of meer met klipsch speakers maar daar ligt het ook niet aan
het is meer mn distributie versterker zou teveel kunnen uitsturen maar das op scoop ook goed
wat ik eerder denk is dat ik wat weerstanden in die distributie versterker moet vervangen om van wat er nu uit komt naar 1 op 1 te komen

geluidskaart heeft rci uit maar moet hmm ergens splitten vandaar distrie versterker ivb met inpedantie

kijk kan zijn dat av distri box 1 op 10 doet ofzo wat je 1 op 1 wil maar weet het dus niet dac is digital audio converter ga je van glas van je tv naar je versterker heb je daar een aarde geval opgelost maar nu

voor die grapjas een aarde zo als je dat bedenkt hoeft geen aarde te zijn

spannings verschil tusen mn rand aarde en Ziggo box aarde zit op tig volt dat komt uit mn Ziggo box als aarde dus nope vandaar glas

electron das nu waar ik mee klooi aarde differentieel

kijk spannings verschil tussen aarde Ziggo en randaarde zit nogal wat verschil dat is denk meer het probleem en idd los koppelen is next
ik snap dat aard leiding verschillende lengtes dus ook weerstand hebben maar nu?

en niet ieder huis heeft overal rand aarde in stopcontact dus dan kan je met je aarde draad ook hele huis door

Ha Rel,

Dat is dan wel duidelijk maar zoals ik al aangaf dat is normaal.
Je bent van dat probleem af als je een galvanische scheider op de aansluitdoos prikt.
De uit sturing van je audiodistributieversterker dat is een andere zaak.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

@Rel, 't is hier geen chatbox hoor...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

electron enige tip waar ik zon ding kan kopen ?
want tov mn antennes staat er best wel wat spanning op de gezogenaamde Ziggo aarde
bedankt alvast snap wat je bedoeld

@ rnald ja snap ik wel hoor maar even uhh weet het niet meer

ik schroef zo iets in elkaar np maar wat?

met een klein schematje ben ik ook al blij schroef ik dat wel in elkaar maar probleem is nog niet echt duidelijk
bij deze en nee ik maak er geen chatbox van

Rel, het is niet de bedoeling dat je iedere paar minuten je topic weer omhoog kickt. Dat wordt met 'chatbox' bedoeld, je plaatst 5 berichtjes vlak na elkaar.

Als je iets wil toevoegen, kun je dat doen met het wijzigen-knopje naast het quote-knopje.

In ieder geval - test eens met een andere signaalbron zoals een telefoon of je versterker dan niet in beveiliging gaat bij hetzelfde volume.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Evarist

Golden Member

Het ruikt hier naar een slotje.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

ok hpu ik hier op Ziggo staat ool met weet niet zoek het zelf wel uit en bedankt

ok das vaag maar ik zoek het zelf wel uit hier netzoveel antwoorden (buiten goeie tip) maar Ziggo weet het ook niet meer dus idd trafo s ertussen en even kijken

Arco

Special Member

Als je wat meer begrijpelijke taal gebruikt, en geen onnodige topic-kicks, dan komt er vast wel een bruikbaar antwoord...
(van iets als 'ok hpu ik hier op Ziggo staat ool met weet niet' wordt je niet veel wijzer...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Allemachtig zeg, zit net een bericht te typen als antwoord, maar de chatbox rammelt maar door....

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein