In de toepassing "RC vliegtuig" zet je het systeem aan en is het eigenlijk niet de bedoeling dat de servo geen signaal krijgt.
Maar je kan wel nadenken over wat het beste is voor het vliegtuig voor het geval dat dit toch gebeurt. Ik denk: "Motor geheel niet aansturen", "positie houden", of "direct naar middenstand" opties zijn. Die laatste wordt toch vervelend als je bijvoorbeeld een bocht wil vliegen maar het signaal af en toe onderbroken raakt. dan wil ie steeds weer rechtuit in de "gaps".
Dat positie houden kan ook, maar kost energie terwijl je niet weet of de besturing dat ook echt wil.
Motor geheel uit lijkt me niet zo'n rare keuze.
Dan is "geen signaal" van nature een "sleep mode". Als je de servo gebruikt op een positie waar ie NIET met de besturing van het vliegtuig te maken heeft (*) (of in een geheel andere toepassing), dan is het helemaal niet zo gek om weinig stroom te trekken om zonder veel koppel op dezelfde positie te blijven.
Dan kan je ook in de handleiding gaan zetten dat DIT het gedrag is als er geen pulsen komen. Je moet je ook realiseren dat het 1-2ms signaal precies daarom zo ontworpen is: Er is onderscheid tussen "helemaal links" (1ms) en "geen signaal" (geen pulsen).
Wat een servo doet als ie van geen signaal naar "wel signaal" gaat of "zonder signaal wel ineens voeding krijgt", dat hangt van de implementatie af. Ik kan me voorstellen dat een digitale servo best goed gedefinieerd gedrag kan hebben dat je dat buiten het RC-vliegtuigjes-gebeuren kan gebruiken.
(*) Denk aan "landingsgestel". Enerzijds niet vlieg-kritisch: het ding blijft vliegen als dat niet werkt, anderzijds, in de uiterste standen is vaak heel weinig kracht nodig om de boel op z'n plek te houden. Met servo-motor uit heb je dan het meeste nut van je accupack.