Oscilloscoop

Ik heb gisteren een dynatec 8020 oscilloscoop gehad.
Er zitten geen meetsnoeren bij maar hij gaat gewoon aan dus ik ga ervan uit dat hij nog werkt.

Ik was benieuwd wat de waarde is van dit apparaat.

Alvst bedankt voor de reacties.

Jan

Op 25 augustus 2019 09:53:18 schreef jama:
Er zitten geen meetsnoeren bij maar hij gaat gewoon aan dus ik ga ervan uit dat hij nog werkt.
Ik was benieuwd wat de waarde is van dit apparaat.
Jan

Ik denk dat de waarde sterk afhangt van de staat waarin het apparaat verkeert. Het feit dat hij "gewoon aan gaat" wil nog niet zeggen dat ook alle functies nog werken. Als je de waarde wilt weten moet je vragen om een bod.

Het is een vrij moderne analoge scoop, twee kanalen, 60 MHz met dubbele tijdbasis.
Zoiets zou imo netjes en goed werkend maar zonder onderhouds- en calibratie informatie en accessoires richting E 50,- waard moeten zijn, of je dat er nog eenvoudig voor krijgt is een tweede.

Zie via Google dat iemand hem in 2009 aanbood(inclusief 1 probe) voor 35 euro ( ff uit het hoofd, domotica forum).

Mag ik je de suggestie doen de volgende keer iets meer info in de titel te zeggen? Bijvoorbeeld dat je prijs indicatie zoekt van scoop merk en type?

En inderdaad iets meer info over de toestand?

Ik zou hem denk ik voor 10 euro meenemen als er wel beeld in zit, en je er verder niets van de werking weet.

bprosman

Golden Member

Was het Fred101 niet die ooit zei : 1Euro per MHz of is dat achterhaald ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 25 augustus 2019 10:11:51 schreef Aart:
Het is een vrij moderne analoge scoop, twee kanalen, 60 MHz met dubbele tijdbasis.

Het ontwerp is 40-50 jr. oud. Dat zou ik niet meer "modern" noemen.
Een Dynatek 8020 is geen 60 maar slechts 20 MHz.

Excuses, Google liet een 8060 zien, ik had mij vergist. Let niet op mij :+

[Bericht gewijzigd door Aart op zondag 25 augustus 2019 11:01:00 (87%)

Op 25 augustus 2019 10:56:22 schreef Aart:
@ herbert116,

Excuses, ik baseerde mij op wat ik uit Google trok:
[bijlage]
Allicht zijn er meerdere versies.

Inderdaad. Jij hebt kennelijk naar een '8060' gekeken.
In die 8000 serie had men o.a. ook nog een 40 MHz uitvoering.

Kruimel

Golden Member

Op 25 augustus 2019 09:53:18 schreef jama:
Ik heb gisteren een dynatec 8020 oscilloscoop gehad.
Er zitten geen meetsnoeren bij maar hij gaat gewoon aan dus ik ga ervan uit dat hij nog werkt.

Ik was benieuwd wat de waarde is van dit apparaat.

Da's lastig te zeggen, maar je kunt met een draadje de cal uitgang verbinden met de ingang om te zien of hij een blokgolf laat zien. Dan kan je zien of de tijdbasis, triggering en de y-versterking werken. De werking bepaalt een groot deel van de prijs. De afwezigheid van probes is jammer en zal wel invoed hebben, maar die zijn (voor deze frequentie) niet heel duur.

Verwacht overigens voor een 20MHz apparaat niet veel meer te krijgen, het is ook niet bepaald high-tech exemplaar. Een (werkende) 20MHz tweekanaals analoge scoop kan echter heel nuttig zijn in audiocircuits, waar de bandbreedte niet cruciaal is. Ik zou er niet van uit gaan dat je er zonder probes meer dan €25 voor krijgt.